Oferte locuri de munca top

Autostrada Moldovei: constructorii au ritm diferit de lucru

Pe Autostrada Moldovei, oficialii promit că vom circula de la Ploiești la Pașcani începând cu anul 2025. Totuși, ritmul de execuția a lucrărilor pe cele 13 loturi este diferit, iar pe lotul 3 din tronsonul Ploiești – Buzău nu se lucrează deloc.

Miza electorală a acestei autostrăzi este uriașă.

Trei din cele 13  loturi, și anume de la Dumbrava la Vadu Pașii, au fost inspectate ieri de consilierul onorific al ministrului Transporturilor, Cătălin Urtoi.

Pe Dumbrava – Mizil lucrează italienii de la Pizzarotti, iar pe Mizil – Pietroasele lucrează Coni și Trace.

Pentru lotul Pietroasele – Buzău, desemnarea constructorilor turci de la Nurol ca fiind câștigători a fost contestată și contractul nu a fost semnat.

Pe lotul Buzău – Vadu Pașii lucrează UMB.

Potrivit lui Cătălin Urtoi, constructorii băcăuani UMB sunt cei mai organizați și au program prelungit și pe timp de noapte.

Cei de la Pizzarotti sunt acum mult mai organizați decât erau în toamnă.

CNI, buna de plata intr-o procedura de achizitie publica

Oficialul este convins că modul în care au atacat lucrările și s-au organizat va face ca la sfârșitul lui martie să ajungă la un procent de 10-15% al stadiului de execuție.

Pe teren erau 200 de utilaje și 350 de oameni.

De altfel, lotul 1 Dumbrava – Mizil a fost inspectat la începutul acestei luni și de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.

În prezent, constructorii italieni lucrează la decopertare pământ vegetal (stadiu 50%),  îmbunătățire teren fundare (20%), umpluturi (7%), consolidare teren de fundare cu piloți de îndesare (50%). Se lucrează în paralel la relocarea utilităților.

Din cele 15 structuri (poduri + pasaje) se lucrează la 6. Cinci structuri sunt la nivel de piloți forați, iar o structură e de tip cadru pe fundație directă, având radierul finalizat. Celelalte 9 structuri sunt blocate de situl arheologic sau condiții de proiect (detalii tehnice nefinalizate).

S-a trecut și la așternerea stratului vegetal pentru realizarea perdelei forestiere.

Organizarea de șantier este finalizată. Stația de betoane este funcțională.

Stația de asfalt este montată integral și se află în revizie pentru punere în funcțiune.

În ceea ce privește Lotul 2 Mizil – Pietroasele, asocierea româno-bulgară Coni+Trace nu stă la fel de bine. A anunțat că are în jur de 200 de utilaje, dar pe teren ”nu am numărat mai mult de 80”, spune Cătălin Urtoi.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/ martie  2023

Sus