Oferte locuri de munca top

Autostrada Lugoj – Deva: sectorul Margina – Holdea gata sa obtina autorizatia de construire

După finalizarea lucrărilor pe Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva vom putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Boița – Sibiu la Nădlac, granița cu Ungaria.

Pe acest lot de circa 9,13 km au fost reluate anul trecut lucrările după o așteptare de șase ani.

Sectorul Margina – Holdea este cel mai dificil. Pe acest sector defrișările au întârziat proiectarea, îngreunând accesul utilajelor și echipamentelor necesare pentru realizarea studiilor tehnice.

În prezent, CNAIR face demersuri în vederea finalizării documentației tehnice pentru autorizarea lucrărilor de construcție pe sectorul de autostradă km 47+090 – km 52+780 (sectiunea E1), pentru care a fost finalizat și aprobat proiectul tehnic.

Această documentație va fi transmisă Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru emiterea autorizației de construire și demararea lucrărilor.

Pentru sectorul de autostradă cuprins între km 43+060 și km 47+090 (secțiunea D) au fost finalizate expertizele tehnice (categoria drum, pod, geotehnică, consolidări). Acum se elaborează proiectele tehnice de remediere (care trebuie să aibă în vedere concluziile și soluțiile oferite de echipele de experți tehnici), lucrările putând începe imediat după finalizarea acestora.

Pentru sectorul de autostradă cuprins între km 52+780 – km 56+220 (secțiunea E2) dificultatea studiilor geotehnice necesar a fi realizate pentru proiectarea tunelurilor a impus foarte multe analize de laborator.

Potrivit reprezentanților Ministerului Transporturilor, La acest moment nu există considerente care să conducă la nerespectarea calendarului de finalizare PNRR, orice întârziere fiind recuperabilă.

Concurenta mare pentru un contract de 18 mil euro

Ce documente au fost predate

Până în prezent au fost predate de către Asocierea UMB – EuroAsfalt (Bosnia-Herțegovina) și aprobate de către C.N.A.I.R. – S.A. următoarele:

* Proiectul de autorizare a lucrărilor de construcții, secțiunea E (km 47+090 – km 56+220)

* Proiectul tehnic de execuție secțiunea E 1 km 47+090 – km 52+780

* Expertizele tehnice (categoria drum, pod, geotehnică, consolidări) pentru secțiunea D (km 43+060 – km 47+090), care au implicat numeroase studii și observații din partea experților tehnici.

Pentru acest sector de autostradă se realizează studii tehnice complexe, pentru a se înlătura posibilitate apariției vreunei erori în proiectare, care să aibă implicații în execuția ulterioară a lucrărilor.

Perioada de proiectare a fost afectată de iarnă 2022 – 2023 și precipitațiile bogate de pe tot parcursul anului din această zonă, care au împiedicat/îngreunat accesul echipamentelor pentru realizarea studiilor (mai ales cele geotehnice). De asemenea, vegetatia spontană crescută pe amplasament, precum și suprafețele de pădure care au trebuit defrișate au întârziat proiectarea.

Având in vedere situația actuală, lucrările ar putea fi finalizate până la sfârșitul PNRR și după această dată să se poată circula neîntrerupt pe autostradă între localitățile Boița și Nădlac, apreciază reprezentnații Ministerului Transporturilor.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2024

Revista Arena Constructiilor martie 2024

Sus