Oferte locuri de munca top

Autostrada Buzau – Focsani: ce cuprinde proiectul

Demararea procedurii de licitație pentru construirea celor 82,4 km ai autostrăzii Buzău Focșani a fost aprobată astăzi de CNAIR, după ce Guvernul a aprobat  ieri indicatorii tehnico economici ai acestui proiect. In curând documentația va fi încărcată pe SEAP.

Fondurile necesare construcției autostrăzii, în valoare totală de 7.264.022 mii lei, inclusiv TVA, vor fi asigurate din fonduri externe nerambursabile, respectiv din Planul Național de Redresare și Reziliență, din bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite.

Valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de 6.263.494 mii lei.
Construcția autostrăzii Buzău-Focșani este prevăzută să se realizeze în 36 de luni

Autostrada va traversa județul Buzău, prin localitățile Buzău, Râmnicu Sărat, Vadu Pașii, Cochirleanca, Ziduri, Valea Râmnicului, Râmnicelu, și județul Vrancea,  prin localitățile Focșani, Odobești, Sihlea, Gugești, Slobozia Ciorăști, Milcovul, Răstoacă, Vânători, Câmpineanca.
Autostrada Buzău – Focșani va avea o lungime de peste 82, 44 de km, 41 de poduri, pasaje și viaducte, 6 noduri rutiere. De asemenea, pe traseul autostrăzii vor fi două parcări, patru spații de servicii, 22 de stații de încărcare pentru mașinile electrice și 205 de hectare de perdele forestiere.

Locuri de munca in constructii

Ce traseu va avea autostrada

Traseul în plan are lungimea de 82,44 km și este împărțit în 4 loturi:

* Lotul 1 km 0+000 – km 4+600 – Buzău (Autostrada Ploiești – Buzău) – Vadu Pașii (Drum de legătură către DN 2), cu lungimea 4,60 km;

* Lotul 2 km 4+600 – km 35+400 – Vadu Pașii (Drum de legătură către DN 2) – Ramnicu Sărat (DN 22), cu lungimea 30,80 km;

* Lotul 3 km 35+400 – km 71+500 – Ramnicu Sărat (DN 22) – Mândrești Munteni (DN 23), cu lungimea 36,10 km;

* Lotul 4 km 71+500 – km 82+440 – Mândrești Munteni (DN 23) – Focșani Nord (DN 2), cu lungimea 10,94 km.

Noduri rutiere

Pe traseul Autostrăzii Buzău – Focșani sunt prevăzute 6 noduri rutiere de tip B, respectiv:

* Nod rutier Buzău Nord – km 3+935, la intersecție cu drum legătură cu DN2 și drumul județean DJ 203K, nodul rutier este alcătuit din două sensuri giratorii prevăzute pe drumul de legătură la km 5+650, respectiv 7+750, are prevăzute 4 bretele rutiere, Bretele unidirecționale.

* Nod rutier Râmnicu Sărat – km 34+875, la intersecția cu DN 22, este un nod rutier de tip trompetă, are prevăzute 4 bretele rutiere

* Nod rutier Caiata – km 53+293, la intersecția cu DN 2N, este un nod rutier de tip trompetă, are prevăzute 4 bretele rutiere

* Nod rutier Slobozia Ciorasti – km 62+992, la intersecția cu DJ 205R, este nod rutier de tip semitrefla cu 2 sensuri giratorii prevăzute pe DJ 205R, are prevăzute 4 bretele rutiere

* Nod rutier Mândrești – km 72+650, la intersecția cu DN 23, nodul rutier propus este format dintr-un pasaj care supratraversează drumul național peste sensul giratoriu oval prevăzut pe drumul național. Acesta este alcătuit din 8 bretele, 4 bretele principale care asigură legătură între Autostrada Buzău – Focșani și sensul giratoriu și 4 bretele secundare care asigură legătură directă de dreapta între bretelele principale și drumul național DN 23

* Nod rutier Focșani Nord – km 81+300, la intersecția cu care asigură legătura cu drumul național DN 2 și Centură Ocolitoare Focșani Nord, nod tip trompetă are prevăzute 4 bretele rutiere.

Lucrări la poduri și pasaje

De asemenea, sunt prevăzute 41 de structuri: 23 poduri pe autostradă, 15 structuri peste autostradă și 3 pasaje pe autostradă peste calea ferată.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021

Sus