Solplanet x AeroFix

Autostrada Bacau – Pascani: peste 1000 de muncitori si 345 de utilaje lucreaza pe cele trei loturi

1.050 muncitori și 345 utilaje erau mobilizate sâmbătă de către constructorul român UMB pe toate cele trei loturi aferente Autostrăzii Bacău – Pașcani.

De asemenea, au fost reluate lucrările și pe cele patru tronsoane ale autostrăzii Buzău – Focșani, secțiune a Autosrtrăzii Moldova A7.

Cel mai mare nod turbion se construiește la sud de Pașcani

Pe șantierul lotului 3 Mircesti – Pașcani se construiește cel mai mare și primul nod rutier turbion din țara noastră.

Acesta va fi situat la intersecția Autostrăzii Moldovei A7 cu Autostrada Unirii A8, asigurând astfel relațiile de trafic între cele două autostrăzi.

Nodul rutier dintre cele două autostrăzi este localizat la sud de Pașcani, mai exact pe raza UAT-urilor Stolniceni-Prăjescu și Pașcani.

Acesta se va întinde pe o lungime de circa 2 km și o suprafață de 220 hectare și va cuprinde, în principal: 8 bretele, proiectate la viteza de 80 km/h; 12 pasaje (8 pasaje aferente A7 și 4 pasaje aferente A8); 5 podețe.

Lucrările acestui nod rutier de tip turbion fac parte din Lotul 3 Mirceşti – Paşcani, care are o lungime de 28,09 km și prevede construcția 3 noduri rutiere, 7 poduri, 2 pasaje și 32 de podețe.

La începutul lunii ianuarie stadiul fizic al lucrărilor pe Lotul 3 era de 2,8%. Acest lot urmează să fie finalizat și dat în trafic în trimestrul IV 2025.

Reprezentanții autorităților centrale și locale au discutat despre relocarea DJ208L la sudul nodului rutier turbion, întrucât acesta se suprapune cu lucrările nodului rutier.

Secretarul de stat la Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a declarat că la acest moment pe lotul 3 se află în curs de finalizare lucrările de decopertare vegetală pe traseul autostrăzii și al bretelelor de legătură aferente nodurilor rutiere (80%).

Totodată, se execută lucrări de umpluturi la corpul autostrăzii, de îmbunătățire a terenului de fundare, de forare piloți pentru structuri (viaducte, poduri și pasaje), precum și lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice.

Contract de lucrari ingineresti, de circa 16 mil euro, cu o singura oferta

Valoarea contractului pentru Lotul 3 este de 1,76 miliarde lei, fără TVA, finanțare asigurată din fonduri europene nerambursabile prin PNRR, iar durata contractului este de 30 luni.

Autostrada Moldovei A7 este prima autostradă a României aflată integral în execuție, pe toți cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră.

Autostrada Buzău- Focșani: Au fost reluate lucrările

Au fost reluate lucrările și pe cele patru tronsoane ale autostrăzii Buzău – Focșani (82,44 km), secțiune a Autosrtrăzii Moldova A7.

Constructorul român UMB înregistrează până acum progrese fizice cuprinse între 26% și 29% pe cele patru tronsoane.

Conform contractelor, anul acesta trebuie finalizate Tronsoanele 1 (Buzău – Vadu Pașii, 4,6 km) și 4 (Mândrești – Munteni, 10,94 de km).

Tronsoanele 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat, 30,8 km) și 3 (Râmnicu Sărat- Munteni, 36,1 km) au termene contractuale de finalizare anul 2025.

Cele patru tronsoane, a căror construcție este finanțată prin PNRR, au o valoare însumată de 4,23 miliarde de lei (fără TVA).

Creșterea progresivă a ritmului de lucru va face posibilă deschiderea circulației anul acesta pe cel puțin 10,94 km din această secțiune a A7 (parte din Autostrada Moldovei).

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus