Solplanet x AeroFix

Autostrada A1 Sibiu – Pitesti: ce putem spera

Din cele cinci loturi ale Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, doar unul a fost dat în circulație la finalul anului trecut (tronsonul Sibiu – Boița).

Pentru restul loturilor fie se realizează lucrările de construire, fie sunt în faza pe proiectare.

Lotul 2 – Boița – Cornetu, Lotul 3 Cornetu – Tigveni

Sectoarele 2 si 3 se află în stadiul de proiectare fiind, de altfel, cele mai dificil de realizat din cauza reliefului.

De sectorul 2 se ocupă asocierea turcă Mapa – Cengiz. Vor fi realizate 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m și un ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret. Lungimea tronsonului de drum este de 31,33 km.

Pentru Lotul 3 contractul a fost câștigat de către WeBuild. Traseul are o lungime de 37,4 km și cuprinde realizarea a 95 de poduri și pasaje, două noduri rutiere (Cornetu și Văleni), precum și un ecoduct în zona localității Călinești.

Lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș

Societatea Porr Construct, cea care se ocupă de lotul 4, care a făcut și secțiunea 1 din autostradă, ar trebui să înceapă lucrările în săptămânile următoare.

„Au terminat faza de proiectare și intră în zona de lucru și va fi atacat și sectorul 4”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu

În afară de lucrările pentru drum, vor mai fi realizate 9 poduri, trei pasaje, un tunel și un nod rutier.

Modernizarea a 100 km DJ va costa peste 68 mil euro

Contractul a fost semnat în noiembrie 2021 pentru prețul de peste 1,678 miliarde lei fără TVA, iar în decembrie a anului trecut a fost majorat cu 23% până la 2,065 miliarde lei fără TVA.

Prima etapă a acestor lucrări a primit deja autorizația de construire în luna martie a acestui an.

Lotul 5 Curtea de Argeș – Pitești

Pe lotul 5 (Pitești – Curtea de Argeș), constructorul WeBuild (Astaldi), cu care ministrul Grindeanu a avut discuții recent, a atins un progres de 30% din întregul proiect.

Drumul va avea 30.35 km și va cuprinde 12 poduri, un viaduct, șase pasaje, precum și trei noduri rutiere.

Valoarea proiectului este de peste 1,71 miliarde lei fără TVA.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 2/ aprilie  2023

2 Comentarii

  1. Sert IT said:

    Promisiuni electorale, cel mai probabil.
    Tronsonul Sibiu-Boita este aproape degeaba, chiar de la deschidere.
    Este doar o lungă parcare, înainte de intrarea în Valea Oltului.

  2. Anonim said:

    Chiar deloc. Termina Strabag consolidarea de la intrare si va fi extrem de bine. Era un calvar pe timpul noptii zona de la vechea descarcare si pana la intrarea pe Valea Oltului.

Sus