Oferte locuri de munca top

Autostrada A0 Bucuresti Sud: Pentru Lotul 3, Aktor si-a asumat termenul de finalizare pe 28 aprilie 2025

Pe toți cei 51 km ai secțiunii de sud a Autostrăzii A0 București (Glina – Vidra – Bragadiru – Joița) se pare că nu vom putea circula mai devreme de 1 mai anul viitor.

Constructorul grec nu își poate respecta termenul de 22 noiembrie 2024 pe care și l-a asumat anterior pentru finalizarea Lotului 3 Bragadiru – Joița.

A replanificat lucrările rămase de executat și și-a asumat finalizarea lucrărilor până la data de 28 aprilie 2025, prin revizuirea programului de execuție.

Raportat la data de finalizare de 21 noiembrie 2023, rezultă o întârziere totală de 523 zile.

Din cauza întârzierilor, CNAIR a emis un nou certificat negativ antreprenorului, asocierea condusă de Aktor S.A. Grecia.

Potrivit CNAIR, contractul se afla la un stadiu fizic de execuție a lucrărilor de 72,79% la începutul lunii octombrie, în timp ce stadiul fizic planificat pentru această dată era de 85,19%, conform programului de execuție.

Prin programul de execuție revizuit, antreprenorul a planificat în luna septembrie un progres de 13,6 puncte procentuale (la 85,19%, de la 71,59% în luna august 2024).

Dar Inginerul a constatat că în luna septembrie antreprenorul a realizat un progres de numai 1,2 puncte procentuale.

Prin aplicarea ratei de progres rezultă că antreprenorul a realizat progresul efectiv de 1,2% în aproximativ trei zile, rezultând o întârziere de 27 zile calendaristice.

La începutul lunii octombrie, antreprenorul executase 700 de piloți din totalul de 788.  Mai avea de aprovizionat 25 bucăți grinzi de beton pentru Pasajul peste CF km 93+396 și de montat patru grinzi.

În ceea ce privește stadiul fizic la lucrărilor de drum: stratul de agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic era 85%, stratul de mixtura asfaltică tip AB 22.4 era 83%, stratul de mixtură asfaltică BAD) 22.4 – 80%, stratul de mixtură asfaltică MAS – 0.5%.

Topul Drumarilor: Afacerile drumarilor cresc tot mai mult la an la an

Antreprenorul a obținut avizul CTE-CNAIR SA pentru Pod în arc peste Apeduct Bragadiru – km 88+009 și avizul CTE pentru Pod în arc peste Apeduct Ogrezeni – km 6+867, fiind necesar să obțină avizele și autorizațiile din partea autorității de mediu, avizul modificator de gospodărire a apelor și a emitentului autorizației de construire.

Potrivit Raportului Special nr. 52 al Inginerului, stadiul lucrărilor de relocare /protejare a utilităților era 0% pentru: rețele electrice înaltă tensiune 110kV/400kV Transelectrica, execuție sistem de iluminat, execuție utilități pentru parcări.

Pentru rețelele de relocare conducte petroliere și sonde OMV, antreprenorul înregistra un stadiu de execuție de doar 55%, iar pentru relocare/protejare rețele distribuție gaze naturale (Distrigaz, Furoseven) de 75%.

Antreprenorul nu a achitat taxa aferentă către deținătorul de utilități Transelectrica și nu a semnat contractul cu acest deținător, pentru a demara lucrările de relocare/protejare utilități.

Proiectarea a început în luna mai 2019, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis în octombrie 2021 pentru etapa I, în septembrie 2002 pentru etapa II și în aprilie 2023 pentru etapa III.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/octombrie 2024

Revista Arena Constructiilor octombrie 2024

10 Comentarii

  1. Kgb said:

    sa curga penalitatile
    sa faca CNAIR lucrarea
    sa nu i se mai atribuie NICIODATA lucrari

  2. Tanase said:

    Bataie de joc, atat a autoritatilor cat si a constructorului. Nu raspunde nimeni, nu?

  3. Traiasca Aktor said:

    Ca tari sunt Grecii…
    Ciocu mic ca daca comentam nu mai fac nimic si trebuie sa facem alta licitatie , contestatii iar…
    Eu zic sa ne cerem scuze la ei si sa ii rugam sa termine cand pot ei dar sa nu ne lase asa

  4. Mișu said:

    O țară condusă de idioți, incompetenți, șpăgari, hoți de la mic la mare și de la stânga la drepta! Această companie pe nume „Aktor” nu ar mai trebui să mai primească nici un contract în România, nici măcar să schimbe un bec! Iar cei de la CNAIR, alias pupincuriștii lui Grindeanu Gogulanu, sunt mânjiți până la coate de șpăgi și escrocherii! Țara aia nu-și mai revine niciodată! Never ever! Deoarece fură toată lumea, nu numai politicienii! Când votezi pe o sticlă de ulei și o pungă de făină, tot furt este! Îți furi propria țară, propria grădină! Un Vlad Țepeș la cârma țării, iar lucrurile se vor îndrepta….greu, dar nu imposibil!

  5. Mihai said:

    Ce mișto! Nimeni nu îl înjură pe Drulă! Să citim textul: „Proiectarea a început în luna mai 2019, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis în octombrie 2021”.
    Deci proiectarea trebuia să dureze 12 luni. A început în mai 2019 și s-a terminat în 2021. Ce a făcut Drulă!??? A acceptat întârzierea de peste un an, a luat șpagă, și a emis OIL. I-a pus în brațe decalarea cu un an jumate lui Grindeanu să se descurce!

    • Anonim said:

      Ministru al transporturilor și infrastructurii : 23 decembrie 2020 – 8 septembrie 2021. Omu n a guvernat nici macar 12 luni si vii tu sa-l injuri =)))). Esti 1000 iq, bravo.

  6. Anonim said:

    Niște urate ordinare, în frunte cu cei care aveau drept de control asupra stării lucrărilor.

Sus