Mai mică cu 23% față de prima jumătate a anului trecut, valoarea totală a tranzacțiilor cu active imobiliare comerciale din țara noastră s-a ridicat la 298 milioane de euro în primele șase luni ale anului curent.
Mare parte a tranzacțiilor s-a datorat investitorilor austrieci care au achiziționat clădiri de birouri, conform unui raport al Cushman & Wakefield Echinox.
Cele mai importante trei tranzacții din primul semestru au fost parafate de investitori din Austria care s-au extins pe piața birourilor din București prin achiziția imobilelor Campus 6.2 & 6.3 (S Immo), The Light One (Uniqa RE) și Bucharest Financial Plaza (Immofinanz).
Cele trei tranzacții, cu o valoare cumulată de circa 189 de milioane de euro, reprezintă o cotă de 63% din volumul tranzacționat în prima jumătate a anului.
Următoarea clasă de active în preferințele investitorilor o reprezintă spațiile industriale și logistice, sector în care CTP și Globalworth și-au extins portofoliile prin achiziția unor clădiri din vestul țării, în timp ce grupul suedez Oresa Ventures a achiziționat proiectul Solo Parc, cel mai mare parc logistic din Iași.
Per total, segmentul industrial și logistic a atras 24% din capital.
În ceea ce privește sectorul hotelier, acesta a consemnat două tranzacții în București cu o valoare cumulată de circa 21 mil. euro (7%), cea mai importantă fiind vânzarea hotelului Ramada Majestic de pe Calea Victoriei care a atras un nou investitor pe piața locală, și anume compania elvețiană Visionapartments. Sectorul de retail a fost cel mai puțin activ în prima jumătate a anului, fiind tranzacționate doar spații comerciale individuale.
Per total, în primul semestru au fost tranzacționate 24 de proprietăți generatoare de venituri cu o valoare medie de 12 milioane de euro.
Mihnea Șerbănescu, General Manager, Cushman & Wakefield Echinox, a declarat: “Privind în perspectivă, ne așteptăm ca nivelul randamentelor pentru proprietăți standard să rămână stabil în perioada următoare, dar preconizăm o compresie pentru activele premium situate în zone de referință, proprietăți care atrag o paletă mai extinsă de potențiali cumpărători.”