Oferte locuri de munca top

Ar putea fi reluate lucrari de 8 mil euro la un pod

Proiectul de investiții ce prevede repararea unui important pod a fost blocat vreme de câțiva ani, dar ar urma să fie reluat.

Aceasta după ce au fost identificate soluțiile tehnice necesare.

Proiectul are valoarea estimată de aproape 8 milioane de euro.

În urma conlucrării dintre Consiliul Județean Botoșani și Consiliul Județean Suceava au fost identificate soluțiile tehnice pentru reluarea lucrărilor la podul de peste Siret, de la Talpa.

La începutul primăverii trecute, cele două consilii județene au încheiat un acord de parteneriat pentru identificarea unor soluții în privința reluării lucrărilor.

În baza acestui acord s-au alocat sumele de bani în vederea realizării expertizelor și a celorlalte documente tehnice necesare obținerii finanțării pentru efectuarea lucrărilor de investiții.

Anul trecut, cele două consilii județene au primit raportul de expertiză, iar la finalul anului a fost predat de către proiectant studiul de fezabilitate.

Din acesta s-a desprins concluzia că lucrările de investiții ce se vor face la Talpa se ridică la aproximativ opt milioane de euro.

„Am discutat cu președintele Consiliului Județean Suceava, domnul Gheorghe Flutur, pentru ca împreună să identificăm cea mai bună soluție de finanțare, astfel încât această investiție să devină realitate”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.

Mari constructori contesta licitatia pentru un contract de peste 310 mil euro

Podul de la Talpa-Mihăileni asigură legătura dintre cele două județe și ar reduce semnificativ distanțele de transport, având în vedere că cele mai apropiate poduri, de la Siret și Zvoriștea, sunt la distanțe de 17 , respectiv 11 kilometri.

Între Talpa și Zamostea, înainte de Al Doilea Război Mondial exista un pod de beton armat, care a fost distrus în totalitate, prin dinamitare.

După război, în 1945, s-a construit un pod provizoriu din lemn, care a funcționat până în anul 1970, când a fost distrus de viituri.

În anul 1995, cele două consilii județene au promovat, în comun, un proiect de investiții de refacere a podurilor.

În perioada 1996-2005, s-a lucrat cu intermitențe.

În vara anului 2005, o viitură pe Siret a afectat lucrările, care au fost sistate ulterior din lipsa de fonduri.

În ultimii ani, Consiliul Județean Botoșani, prin Direcția Județeană de Drumuri, a prins sistematic în buget fonduri pentru realizarea expertizei tehnice și a studiului de fezabilitate.

Aceste demersuri s-au concretizat după reluarea dialogului dintre cele două județe prin liderii actualelor administrații.

 

 

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie  2022

Sus