Oferte locuri de munca top

Al doilea acces feroviar în Port Constanta: peste 753 mil lei, alocati de Guvern

Guvernul va aloca astăzi 753 de milioane de lei pentru reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas – Port A, pe 3,6 de kilometri.

Proiectul de investiții vizează modernizarea liniei CF 816 Palas – Port A (3,6 km), consolidare tunel km 224+670 – 225+160, lucrare de utilitate publică de interes național.

Valoarea estimată a contractului este de 753,8 milioane lei TVA inclus, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj se ridică la peste 416,40 milioane lei (TVA inclus).

Lucrările ar urma să fie finalizate în termen de doi ani.

Finanţarea este de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Investiția prevede: modernizarea liniei de cale ferată pe traseul existent pentru linie simplă cu reabilitarea tunelului pentru linie simplă și extinderea acestuia pe 200 m spre stația Palas; Instalația BLAI nouă pentru linia curentă Palas – Constanța Port Zona A și rețeaua de cabluri aferentă. De asemenea, vor fi modificate soft și hard instalație CE existentă în stația Palas pentru preluarea echipamentelor adăugate pe 2  linia curentă Palas – Constanța Port Zona A. Viteza de circulație proiectată este de 50 km/h

Capacități:

– reabilitarea liniei de cale ferată pe traseul existen 3,5 km;

– reabilitarea tunelului pentru linie simplă 490 m;

– extinderea tunelului spre stația Palas 200 m;

– electrificarea liniei Palas – Constanța Port Zona A  1 buc

Linia CF Palas – Port Constanța grupa A a fost linie dublă, neelectrificată. Circulația pe linie a fost închisă în anul 1992, în urma inundațiilor din luna iulie a aceluiași an.

Tunelul de la km 224+670-225+160 a fost proiectat de inginerul Anghel Saligny și a fost construit între anii 1896 – 1900.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/octombrie 2024

Revista Arena Constructiilor octombrie 2024

Sus