Lotul lipsă din secțiunea Târgu Mureș – Cluj din Autostrada Transilvaniei A3 va fi deschis traficului rutier astăzi, cu opt luni mai devreme decât era plănuit.
Lotul 3 Chețani – Câmpia Turzii va permite circulația de la Târgu Mureș la Cluj numai pe autostradă, pe o lungime de 113 km începând de astăzi, ora 15:00, a anunțat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
De asemenea, prin nodul rutier de la Turda se face conexiune prin Autostrada Sebeș – Turda A10 cu Autostrada A1, având astfel continuitate la nivel de autostradă spre Sibiu, dar și spre Deva.
Contractul pentru acest lot a prevăzut construirea unei autostrăzi de 15,7 km lungime, a două poduri, șapte pasaje și a nodului rutier la Chețani (km 21+890).
Antrprenorul inițial nu și-a făcut treaba iar în martie 2021 a fost reziliat contractul cu Straco, fiind relansată licitația.
Noul contract a fost semnat în 26 octombrie anul trecut cu asocierea Strabag SRL – Geiger Transilvania SRL. Ordinul de începere a fost emis în 21 noiembrie 2022 și a prevăzut trei luni de proiectare și 18 de execuție, finalizarea urmând să fie în august 2024. Lucrările au început în teren la sfârșit de noiembrie 2022 la aproximativ 38% stadiu fizic existent la data rezilierii.
Irinel Scrioșteanu a transmis: ”Este un nou avertisment pentru constructorii care nu sunt serioși pentru că reprezintă o procedură pe care o vom replica și pe alte șantiere, și anume reziliere – recontractare – finalizare de lucrare în termen sau înainte de termen cu alt constructor, cei reziliați fiind scoși de pe piața românească”.
Finalizarea acestui lot cu opt luni mai devreme decât termenul contractual reprezintă un record.
Pe de o parte, este proiectul de infrastructură majoră de transport deschis cel mai devreme, iar pe de altă parte, este al treilea proiect consecutiv pe care Strabag îl finalizează mai devreme, după Pasajul Mogoșoaia de pe Centura Capitalei și secțiunea Ungheni – Târgu-Mureș a Autostrăzii A3.
Mai mult, există și al patrulea proiect consecutiv, respectiv deschiderea drumului expres care leagă Centura Oradei și Autostrada Transilvania.
Valoarea contractului este de 420,35 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare a fost asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul programului POIM.
Citiți revista Arena Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023