Circulația pe încă 14,57 km din autostrada Sibiu-Pitești se deschide astăzi, 11 iunie 2025, la ora 15.00, a anunțat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Se va putea circula astfel pe A1, între Curtea de Argeș și București, pe o distanță de aproximativ 140 km.
În momentul de față se circulă parțial pe secțiunea 5, între nodurile rutiere Bascov și Băiculești (15,78 km) și pe secțiunea 1 (Sibiu – Boița), care are o lungime de 13,17 km (deschisă în decembrie 2022).
Primii 15 km ai secțiunii 5 au fost deschiși pe 13 decembrie 2024.
Antreprenor este Webuild. Contractul a fost semnat pe 12 mai 2020 la valoarea de peste 1,710 miliarde lei fără TVA.
Mai sunt în sunt în lucru alte trei secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), parte a coridorului IV Pan-european:
Secțiunea 4 (Curtea de Argeș-Tigveni): 9,86 km
Termenul de finalizare contractual este anul 2027 dar în actualul ritm de lucru este posibil să fie deschisă circulația mai devreme (2026), spune directorul general al CNAIR.
Stadiul fizic al lucrărilor pe cei 9,86 km ai lotului Tigveni – Curtea de Argeș, al autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, a ajuns la 73-74%, după cum a declarat astăzi Sorin Grindeanu, ministru interimar al Transporturilor.
Cea mai dificilă structură din acest șantier este tunelul Momâia, primul tunel forat construit pe o autostradă din România.
Galeria de pe sensul de mers Pitești – Sibiu a fost străpunsă pe 3 martie anul acesta, iar galeria de pe sensul Sibiu – Pitești, pe 14 aprilie.
Valoarea totală a contractului a fost actualizată la 2,065 miliarde lei, fără TVA.
Finanțarea va fi realizată prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni): 37,40 km.
Termenul contractual de finalizare este 2028.
La jumătatea lunii mai a fost emisă autorizația de construire pentru etapa a doua a acestui proiect. Această autorizație vizează lucrări între km 46+400 – km 58+460: ecoductul Călinești; cinci viaducte; un tunel cut & cover; ziduri de sprijin de rambleu; relocare rețele electrice.
Pe această secțiune lucrările au început la începutul lunii februarie a acestui an.
Antreprenor este asocierea Webuild SPA – Tancrad SRL. Contractul a fost semnat la 5 august 2022. Valoarea contractului este de peste 5,32 miliarde lei fără TVA.
Secțiunea 2 (Boița-Cornetu): 31,33km
Termenul contractual de finalizare este 2028.
Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 2 Boița – Cornetu din autostrada A1 a fost semnat la 15 februarie 2022, cu asocierea: Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi (lider), Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS.
Valoarea contractului este de 5,22 miliarde lei fără TVA.
Cele trei secțiuni, care au o lungime însumată de 78,8 km, fac parte din tronsonul montan al autostrăzii Sibiu – Pitești, prima autostradă din România care va traversa Carpații.