Oferte locuri de munca top

A1 Margina – Holdea: UMB a inceput lucrarile la cele doua tuneluri

Constructorul român UMB a început lucrările la cele două tuneluri ce vor fi construite pe secțiunea Margina – Holdea a autostrăzii Lugoj – Deva.

Lotul 2 Margina – Holdea este ultimul care se află în lucru din această autostradă și are termen de finalizare în 2026, având finanțare prin PNRR.

Pe acest lot mai sunt de finalizat lucrările la secțiunile E și D (9,13 km.), secțiune care în trecut a fost afectată de alunecări de teren. Pentru evitarea problemelor de stabilitate a terenului, aici urmează să fie construite două tuneluri cu o lungime totala de 2,13 km, formate din câte două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație, cu platformă de 11,25 m.

„Acest lot are o istorie de «așa nu» în ceea ce privește construirea infrastructurii, pentru că, din punctul meu de vedere, rezilierea din 2017 nu a fost o decizie bună, întrucât acum plătim mult mai scump această lucrare, iar constructorul al cărui contract a fost reziliat a câștigat penalități de zeci de milioane euro de la statul român”, a spus Irinel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.

Ca să circulăm neîntrerupt pe autostradă de la Constanța la Nădlac, trebuie finalizate secțiunile E și D ale lotului 2 din Lugoj – Deva (Margina – Holdea), dar și tot tronsonul montan al autostrăzii A1, Sibiu – Pitești, despre care Irinel Scrioșteanu anunță că va fi finalizat în 2028.

Se execută forarea, armarea și turnarea piloților la tuneluri

Lucrările la tunel au început, executându-se forarea, armarea și turnarea piloților aferenți portalurilor Tunelului 1, Tunelului 2 și zonei cut & cover.

În prezent, sunt în execuție lucrări de armare a grinzii de coronament portal 1 Tunel 1.

Se execută lucrări de terasamente pe traseul autostrăzii;  se realizează blocajul de arocamente la nivelul terenului de fundare; stratul de fundație din balast și a saltelelor din balast;

Se lucrează la toate structurile aferente acestui lot.

Aici vor mai fi realizate trei viaducte, două pasaje, 23 de podețe și un Centru de Întreținere și Coordonare.

Irinel Scrioșteanu este de părere că deși constructorul a început lucrările pe acest lot de puțin timp, mobilizarea acestuia este una foarte bună, având în șantier 450 muncitori și 200 utilaje, iar ritmul lucrărilor este unul susținut.

Până în prezent, au fost achiziționate și aduse în șantier 5 linii complete de utilaje noi pentru realizarea forajului tunelurilor (vor fi 10 linii în total), iar la mijlocul lunii decembrie va începe primul foraj la primul fir de tunel și vor fi deschise, în total, 8 fronturi de lucru de foraj pentru ca realizarea tunelilor să permită darea în trafic la finalul anului 2026.

Metoda folosită va fi cea austriacă, la fel ca în cazul tunelului Momaia de pe Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.

Au fost finalizate activitățile de descărcare arheologică, de deminare pe zonele cu situri arheologice. Au fost realizate drumurile tehnice de acces.

A fost finalizată etapa 1 a defrișărilor pădurilor aflate în fondul forestier de pe raza județelor Timiș și Hunedoara, urmând să se execute etapa 2 în exproprierile suplimentare.

A fost instalată o stație de betoane în organizarea de șantier de la Margina;

Au fost forați, armați și turnați 1100 piloți din totalul de 2200 de pe întregul amplasament;

Contractul de proiectare și execuție a fost atribuit pe 28 octombrie 2022 asocierii Spedition UMB SRL –Tehnostrade SRL –SA&PE Construct SRL – Euro-Asfalt

Ordinul de începere a proiectării a fost dat la 5 decembrie 2022. Durata prevăzută în documentație este de 45 de luni (11 luni proiectare, 34 de luni execuție).

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024

Revista Arena Constructiilor noiembrie-decembrie 2024

Sus