Oferte locuri de munca top

A fost strapuns primul tunel la nivel de autostrada din Romania

Astăzi a fost străpuns primul tunel la nivel de autostradă din România! Anul acesta vom avea minimum patru tuneluri în același timp în execuție!

Azi s-a realizat străpungerea primei galerii a tunelului Momaia (1,35 km) al secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș din autostrada A1 Sibiu – Pitești.

Acesta este primul tunel rutier forat, construit pe o autostradă din țara noastră și este format din două galerii unidirecționale (câte o galerie pe fiecare sens de circulație).

Lucrările pe această secțiune au început în vara anului trecut, iar progresul lor fizic se află în avans față de grafic și de termenul de finalizare (2027), fiind la peste 62%, potrivit oficialilor de la Ministerul Transporturilor

Celălalt fir, Tunelul Alina, va fi străpuns în luna aprilie, după cum a declarat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

El a spus că preconizează și alte premiere pentru România în anul 2025, în ceea ce privește infrastructura rutieră: „Vom avea minimum patru tuneluri în același timp în execuție: tunelul Poiana pe Secțiunea 3 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, două tuneluri pe lotul Margina – Holdea (A1 Lugoj – Deva) (lotul urșilor) și Tunelul Curtea de Argeș, cu cele două fire , Daniela și Alina, aferent Secțiunii 2 a Autostrăzii Sibiu-Pitești.

Vor începe lucrările la cel mai lung tunel rutier de pe Autostrada Sibiu-Pitești, respectiv Tunelul Poiana în lungime de 1,8 km aflat pe Secțiunea 3”.

Tunelul Momaia are două fire principale separate și paralele, câte unul pentru fiecare sens de mers, denumite Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu-Pitești și Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitești-Sibiu, câte două benzi pe sens și acostamente, sistem de ventilație

sistem de evacuare, iluminat public, sistem de comunicare, câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului

La construirea celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2025


Sus