Oferte locuri de munca top

A fost lansat Programul Operațional Infrastructura Mare

DSC08673Cel mai mare program operațional al României – Infrastructură Mare – cu o valoare totală de aproape 12 miliarde de euro, a fost lansat astăzi. Din această sumă,  9,5 miliarde de euro reprezintă contribuţia Uniunii Europene

Fondurile vor putea fi folosite în perioada 2014-2020 pentru dezvoltarea marilor proiecte de infrastructură de transport cuprinse în Master Planul General de Transport, precum şi pentru proiecte de mediu şi din domeniul energiei.

Acesta este cel mai mare program operaţional ce va fi derulat în perioada 2014-2020, pentru care România are alocate de la Uniunea Europeană 23 de miliarde de euro prin politica de coeziune. „Acesta este un lucru într-adevăr important şi anume lansarea în mod oficial a Programului Operaţional Infrastructură Mare, care include şi faimosul Master Plan de Transport. Iată că s-a aprobat Master Planul, pentru că fără el nu puteam să avem program operaţional!”, a declarat premierul Victor Ponta cu ocazia lansării oficiale a POIM, eveniment la care au mai participat şi comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu şi ministrul fondurilor europene, Marius Nica.

„Acest pachet de investiţii, cel mai mare program operaţional al României şi al doilea din Europa ca mărime, va contribui la dezvoltarea unui sistem de transport sustenabil şi ecologic, va proteja mediul şi va spori eficiența energetică a ţării”, a declarat Corina Creţu.

POIM cuprinde în total 258 de proiecte, dintre care 101 sunt proiecte majore. Fondurile vor fi repartizate în proporţie de peste 56%, respectiv 6,8 miliarde de euro, pentru infrastructura de transport, în jur de 73% pentru sectorul de mediu şi 5% pentru sectorul energetic. Beneficiarii vor fi cu precădere instituţii publice sau de interes public, a menţionat Marius Nica, ministrul fondurilor europene.

În urma implementării acestui Program, până la sfârşitul anului 2020 România trebuie să reducă timpul de călătorie pe calea ferată cu 20% pe reţeau TEN-T, să asigure accesul la apă potabilă pentru întreaga populaţie, iar o jumătate din cantitatea de deşeuri menajere să fie reciclată.

Pe cealaltă parte, România nu trebuie să facă aceleaşi greşeli ca şi Spania şi să cultive ”o obsesie” pentru autostrăzi, ca să ajungă mai apoi să aibă de două-trei ori mai multe autostrăzi decât ar avea în realitate nevoie. România trebuie să realizeze cât mai multe lucruri în paralel, atrage atenţia comisarul european pentru politici regionale.

Pentru perioada 2014-2020, România mai are aprobate Programul Operaţional Regional, Programul Operaţional Asistenţă Tehnica şi Programul Operaţional Competitivitate.

Din perioada de finanţare precedentă, 2007-2013, România are investiţii cu fonduri europene blocate de diverse anchete, cu o valoare totală de circa 3,3 miliarde de euro. În prezent există riscul ca aceste fonduri să fie pierdute, a mai precizat premierul, adăugând că speră ca astfel de cazuri să fie evitate în actualul cadru de finanţare.

Primul-ministru a mai anunţat că mâine va inaugura sectorul de autostradă Nădlac-Arad.

Sus