A fost adjudecat contractul pentru tronsonul I al Centurii metropolitane Cluj Napoca, în valoare de peste 94 milioane de lei. Sunt prevăzute șase luni pentru proiectare și 14 luni pentru execuția lucrărilor.
Proiectul prevede extinderea de la patru la șase benzi și realizarea de benzi dedicate pentru transport public la intrarea Cluj-Florești, asigurând conectivitate cu Spitalul Regional de Urgență
Ofertantul câștigător este asocierea Viarom Construct SRL – Electrogrup SA.
Valoarea ofertei câștigătoare este de 94.240.937 lei (18,9 mil. euro) fără TVA, față de valoarea estimată de 102.321.472 lei (20,6 mil. euro) fără TVA.
”Dacă nu sunt contestații pentru Tronsonul I vom putea trece la semnarea contractului pentru realizarea acestui segment important al Centurii metropolitane”, a anunțat Emil Boc, primarul municipiului Cluj Napoca.
Și a precizat: ”Tronsonul II, care cuprinde restul proiectului de 1 miliard de euro al Centurii metropolitane este în verificare la ANAP, iar odată ce avem rezultatul procedurilor de la ANAP, în cursul acestei săptămâni, vom anunța termenul de depunere a ofertelor și de derulare a licitației”.
Tronsonul I face legătura pentru Spitalul Regional de Urgență / Florești – Cluj.
Proiectul cuprinde modernizarea drumului DN1 de la km 481+500 la km 483+655, cu o lungime de 2,155 km, extinderea la trei benzi pe sens, dintre care una destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale – poliție, salvare, pompieri – cu lățimea de 3,25 m și două benzi de 3 m destinate autovehiculelor.
De asemenea, se va realiza o pistă pentru biciclete de 3 m pe partea dreaptă a drumului de la km 480+500 până la km 483+625. Pe partea dreaptă nu se vor prevedea trotuare decât pe zona stației de transport în comun de la km 482+393 la km 482+442. Pe partea stângă s-a prevăzut o pistă pentru biciclete bidirecțională cu lățimea de 3 m de la km 481+500 până la km 482+665, iar în continuare de la km 482+665 la km 483+655 o pista unidirecțională cu lățimea de 1,5 m.
Trotuarele vor avea lățimea de 3 m de la 481+500 la km 482+593 și în continuare s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,5 m până la sfârșitul proiectului. De la km 483+021,42 la km 483+031,73 pista de biciclete se suprapune cu trotuarul care va avea pe această secțiune o lățime variabilă cuprinsă între 1,55 m și 1,8 m. S-au prevăzut pene de racord înainte și după această zonă cu lungimea de 10 m.