Pentru contractul de proiectare și execuție a lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Aghireș – Poieni (lotul 2), din linia de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, a fost desemnată oferta câștigătoare.
Sursa de finanţare va fi asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresareși Reziliență (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil.
Valoarea ofertei câștigătoare depășește suma de 1,5 miliarde lei fără TVA și aparține Asocierii Railworks.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.
Reamintim faptul că, pe 20 octombrie, au fost desemnate și anunțate ofertele câștigătoare pentru loturile 1,3 și 4, astfel:
* Cluj Napoca – Aghireș (Lotul 1) – Asocierea Railworks, ofertă în valoare de 1.611.475.802 lei, fără TVA
* Poieni – Aleșd (Lotul 3)- Asocierea Fcc Construccion – Gulermak – Ccn Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, ofertă în valoare de 2.117.167.899,lei, fără TVA,
* Aleșd – Frontieră Ungaria (Lotul 4) – Asocierea Webuild Spa – Impresa Pizzarotti & C Spa – Salcef Spa, cu valoarea de 2.416.850.366 lei, fără TVA.
Trei oferte vor fi reevaluate intr-un contract de aproape 19 mil euro
Obiectivul general al investiției prin aceste lucrări este creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
* Creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;
* Modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare);
* Modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
* Modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
* Facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
* Montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
* Construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
Firme mari lupta pentru lucrari rutiere de peste 80 mil euro
* Modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
* Maximizarea capacității de tranzit;
* Asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de mișcare;
* Instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
* Modernizarea echipamentului de telecomunicații.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2022