Deși lotul 4 al Autostrăzii Centura București Nord este cel mai scurt, având lungimea de numai 4,47 km, este cel cel mai dificil de pe întreaga A0. Aceasta din cauza supratraversării cu un pod în lungime de 1,3 km a Lacului Cernica (arie protejată).
Constructorul român UMB a început lucrările pe acest lot, iar termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026.
”Au început lucrările la ultima structură neatacată și, totodată, cea mai complexă și dificilă de pe întregul inel A0 – podul peste lacul Cernica, în conformitate cu Acordul de Mediu care a impus începerea lucrărilor după data de 1 noiembrie”, după cum a explicat secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.
În prezent se realizează platforma de pământ în lac, se armează și cofrează riglele pilelor P1 și P2, se aprovizionează cu carcasele de armătură necesare piloților.
Totodată, se execută lucrări de umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii.
Continuă lucrările la pasajului peste calea ferată București Sud – Oltenița.
Se execută lucrări de asfaltare a variantei provizorie pentru relocarea DJ301 iar zilele următoare treficul va fi relocat pe aceasta.
Se instalează două utilaje de forat pentru execuția piloților aferenți pasajului peste DJ301. Se execută lucrări de relocare a rețelelor de telecomunicații și conducte gaze în zona Pantelimon.
Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL avea mobilizate în șantier 241 de persoane și 87 de utilaje.
Topul Drumarilor: Afacerile drumarilor cresc tot mai mult la an la an
Antreprenorul va construi pe circa jumătate din lungimea acestui lot două structuri cu o complexitate ridicată, printre care:
– Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), în lungime de 504 m;
– Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare, în o lungime de 1274 m.
Lotul 4 Nord este cel care face joncțiunea cu Autostrada București – Constanța A2 prin nodul rutier de la A0 x A2.
”Având în vedere capacitatea de mobilizare a antreprenorului, consider că acest lot ar putea fi finalizat chiar la sfârșitul anului viitor”, apreciază oficialul de la Transporturi.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024