Oferte locuri de munca top

Varianta Ocolitoare Buftea: Va putea fi semnat contractul de executie

 

Va putea fi semnat contractul de proiectare și execuție a Variantei Ocolitoare Buftea, întrucât Guvernul va reaproba astăzi indicatorii tehnico-economici.

Potrivit acestora, valoarea totală a investiţiei este de 514.767 mii lei, inclusiv TVA, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de 365.716 mii lei.

Durata de realizare a investiţiei este de 24 luni.

După reaprobarea indicatorilor, contractul va putea fi semnat cu societatea Porr Construct, a cărei ofertă a fost desemnată câștigătoare cu prețul de 281,17 milioane de lei (fără TVA).

Obiectivul este prevăzut în lista proiectelor identificate spre implementare prin Planul Investițional pentru perioada 2020-2030, cu finanțare din Programul Transport 2021-2027.

CNAIR a desemnat încă din decembrie anul trecut câștigătorul contractului pentru proiectare și execuție, dar acesta nu a putut fi semnat fiindcă după ce indicatorii tehnico – economici au fost actualizați și supuși avizării Consiliului Interministerial, în cadrul ședinței de avizare Consiliul a solicitat revizuirea avizelor de la SF.

Conform indicatorilor, propunerea de revizuire/actualizare a devizului general a vizat și:

* refacerea/actualizarea studiului topografic având în vedere dezvoltarea zonei din perioada 2010 – 2021;

* refacerea studiului de impact asupra mediului;

* refacerea studiului de trafic și a calculului de dimensionare la traficul de calcul ce corespunde recensământului de trafic actual;

* soluțiile tehnice ce vizează soluțiile de amenajare a intersecțiilor; a lucrărilor pentru siguranța circulației, semnalizare și marcaje rutiere; dotările prevăzute pentru cele două parcări; structura rutieră ce trebuie să fie în conformitate cu prevederile Normativului AND 605/2014; redimensionarea structurilor prevăzute conform P100/2013, cât și în concordanță cu Eurocode.

S-au avut în vedere și creșterile prețurilor materialelor de construcții, precum și al salariului minim brut pentru ramura construcții.

Traseul în plan se menține, având lungimea de 5,8 km.

Pentru intersecțiile cu drumurile clasate au fost prevăzute următoarele soluții:

* intersecție giratorie la km 0+000 (începutul variantei intersectează drumul național 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrăzii de centura București).

* intersecție denivelată la km 2+800 cu DJ 101. Intersecția este amenajată cu un pasaj superior pe varianta de ocolire. Traficul se descarcă din Varianta ocolitoare în DJ prin 4 bretele și o intersecție cu sens giratoriu proiectată sub pasaj (sensul giratoriu are două benzi de circulație în sensul giratoriu).

* joncțiunea Variantei ocolitoare cu Drumul Național 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei ocolitoare) utilizând Strada Metalurgie (soluție agreată de autoritățile locale).

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/octombrie 2024

Revista Arena Constructiilor octombrie 2024

Sus