Oferte locuri de munca top

CF Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes: Contracte de 5,8 mld lei, ofertate de constructori straini

Numai constructori straini au depus oferte în cadrul procedurii de achiziție publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare a infrastructurii feroviare a două loturi de cale ferată.

Lucrările sunt aferente tronsonului Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș.

Autoritatea contractantă este Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA.

În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:

Lot 4 CAP X Drobeta Turnu Severin – CAP X Băile Herculane

* Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider), Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi AŞ, Infravis SRL;

* Asocierea IC Içtaş Inşaat Sanayi Ve Ticaret AŞ (lider), Rotary Construcții Mentenanță.

Lot 5 CAP X Băile Herculane – CAP X PO Nou Poarta

* Ofertantul unic Porr Construct;

* Asociere – IC Içtaş Inşaat Sanayi Ve Ticaret AŞ (lider), Rotary Construcții Mentenanță;

* Asociere – FCC Construccion SA (lider), Gülermak Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością.

Valoarea financiară totală estimată a contractului este între 4,87 miliarde de lei fără TVA și 5,80 miliarde de lei fără TVA.

Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența clauzei suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare.

Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii.

Sursa de finanțare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027.

Durata de implementare este de 72 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție pe lotul 4, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție pe lotul 5.

Achiziția publică pentru loturile 4 și 5 prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe un traseu de circa 74,25 km, astfel:

– Lotul 4: Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane, km 362+632 – km 404+250 (41,618 km). Valoarea financiară estimată: între 2,44 miliarde de lei, fără TVA și 2,90 miliarde de lei, fără TVA;

– Lotul 5: Băile Herculane – PO Poarta, km 404+250 – km 436+887 (32,637 km). Valoarea financiară estimată: între 2,43 miliarde de lei, fără TVA și 2,89 miliarde lei, fără TVA.

Principalele obiective incluse în modernizarea infrastructurii feroviare pe cele două loturi sunt:

– îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 100 km/h și cea de 120 km/h;

– modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea (25 kV, 50 Hz);

– mărirea capacității de tranzit;

– lucrări civile în stații;

– modernizare poduri, podețe;

– ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

– montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

– modernizare 8 tuneluri;

– un tunel nou cu cale ferată dublă Poarta 1 (1.279 m)

– instalații de centralizare electronica/electrodinamică noi sau reabilitate, după caz, în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2.

Urmează evaluarea ofertelor, în vederea atribuirii contractelor pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe cele două loturi.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/octombrie 2024

Revista Arena Constructiilor octombrie 2024

Sus