Importante proiecte de infrastructură din județul Brașov sunt în diverse etape.
Astfel, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii secțiunii A13 dintre Făgăraș și Brașov (50,2 km) a intrat în faza studiilor de teren.
Contractul prevede inclusiv elaborarea Proiectului Tehnic și trebuie finalizat până la sfârșitul acestui an. Ulterior va fi lansat în licitație direct contractul pentru execuția lucrărilor.
De asemenea, contractele pentru construirea tuturor celor patru loturi ale autostrăzii A13 Sibiu Făgăraș sunt toate semnate. Proiectarea a început deja iar în anul 2028 trebuie finalizată execuția și deschisă circulația pe toate cele patru loturi și pe drumul de legătură cu DN,1 a explicat directorul general CNAIR Cristian Pistol.
Pentru secțiunea Brașov – Bacău (A13), contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate se află în faza finală de evaluare a ofertelor.
”În luna aprilie vom avea un rezultat al procedurii de achiziție publică”, estimează Cristian Pistol
Studiul de Fezabilitate pentru construirea celor 5 km ai secțiunii Codlea – Cristian (parte a autostrăzii Ploiești – Brașov), a fost avizat în CTE CNAIR, urmând ca indicatorii tehnico economici să fie aprobați prin Hotărâre de Guvern. Restul secțiunii de autostradă, de la Râșnov la Ploiești, se află în faza elaborării Studiului de Fezabilitate.
Contractul pentru reabilitarea celor aproximativ 8,5 km ai DN73F (între Moeciu de Jos, Cheia și Moeciu de Sus) are termen de finalizare în luna noiembrie a anului 2025.
Ce lucrari la suprastructura de cale ferata sunt in derulare
Însă antreprenorul este foarte bine mobilizat în șantier și a dat asigurări că poate finaliza lucrările mult mai repede.