Începe practic proiectul de construire a celei de-a doua autostrăzi care va lega Moldova de celelalte regiuni ale țării, după A7.
Astăzi a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția primilor 17,6 km ai autostrăzii Sibiu – Făgăraș, și anume pentru tronsonul 3 (Arpașu de Sus- Sâmbăta de Jos).
Aceasta este parte din Autostrada 13 Sibiu – Făgăraș – Brașov – Bacău, ce va avea o lungime de aproximativ 300 km.
Contractul semnat are valoarea de 1,77 miliarde lei (fără TVA), mai mică cu 4% față de valoarea minimă estimată în procedura de achiziție publică.
Constructorul tronsonului Arpașu de Sus – Sâmbăta de Jos este antreprenorul Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS (Turcia), desemnat câștigător la jumătatea lunii iunie.
Pe traseul acestui tronson vor fi construite 27 de structuri de artă, printre care și un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 820 m.
Durata contractului este de patru ani, dintre care un an pentru proiectare și trei pentru execuție.
Finanțarea va fi făcută din Programul Transport.
Autostrada Sibiu – Făgăraș (68,04 km) este compusă din patru tronsoane:
– Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ105G) (14,25 km)
– Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) (19,92 km)
– Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) (17,61 km)
– Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km.) și drum de legatură cu DN1 (5,6 km).