Oferte locuri de munca top

Drumul de mare viteza Galati – Drajna va intra in proiectare

A fost semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru un drum de mare viteză care să conecteze județele din regiune cu Autostrada Soarelui, pe ruta Galați – Slobozia (Ialomița) – Drajna și Chiciu (Călărași) – Drajna.

“Este un pas mare pe care îl facem pentru conectarea regiunii la Autostrada Soarelui prin intermediul unui drum de mare viteză cu patru benzi. De aceea, ne-am aliat patru județe, în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic, și am realizat împreună un parteneriat cu CNAIR. La finalul acestor analize tehnice, specialiștii vor spune care sunt alternativele de traseu, unde se poate extinde la patru benzi ruta actuală către autostradă sau unde trebuie construite de la zero tronsoane noi de drum, pasaje rutiere sau centuri ocolitoare, astfel încât să fie scos cât mai mult traficul din interiorul localităților.”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.

Licitația a fost câștigată de asocierea East Water Drillings SRL & Primacons Group SRL, iar valoarea contractului este de 17.064.028 de lei (fără TVA).

”15 firme, cu tot cu subcontractori, inclusiv Oficiul Județean pentru Studii Pedologice și Agrochimice Galați, vor lucra la acest important și necesar studiu de fezabilitate”, a mai spus Costel Fotea.

Conform Master Planului de Transport al României,  lungimea estimată a drumului Transregio este de aproximativ 150 de km. Finanțarea pentru realizarea documentației va fi asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Sectoare de drumuri judetene, modernizate cu peste 24 mil euro

La acest eveniment au participat și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ministrul Culturii, Lucian Romașcanu, precum și europarlamentarii Dan Nica și Mihai Tudose

Au fost prezenți președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, alături de președintele CJ Brăila, Francisk Iulian Chiriac, președintele CJ Ialomița, Marian Pavel, și administratorul public al județului Călărași, Bogdan Mihai.

 

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie  2022

Un comentariu;

  1. Dan said:

    Ideal era sa prindeti si un pod de la Chciu la Ostrov. S-ar fi unit cu DN de la Buc la Agigea si cu Bg. Fara bac.Abia asa proiectul ar avea o utilitate finala. In rest e doar un drum fara sate ptr Gl si Br ptr A2 sa mearga boierii la Bucuresti. La fel s-a intamplat cand s-a dat drumul la A2 si nu s-a gandit nimeni ca pasajul de la Drajna trebuia sa fi fost parte din proiectulA2. Asa am stat ca prostii 18ani la bariera aia stupida.

Sus