Procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuția a lucrărilor pentru modernizarea unui port românesc de la Marea Negră a fost anulată.
Valoarea maximă totală estimată a acestui contract depășește suma de 100 milioane lei.
Amplasat la gura de vărsare a Canalului Sulina în Marea Neagră, portul Sulina este aproape de granița de nord cu Ucraina.
Licitația a fost anulată din cauză că ”Abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului”.
Acest contract reprezenta prima etapă a modernizării Portului Sulina. Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă în intervalul 64.879.8724 și 100.423.859 lei fără TVA.
Investiția pentru acest proiect este asigurată prin finanțările din fondurile Uniunii Europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
O firma de constructii, cu vechime pe piata, isi cere insolventa
Modernizarea Portului Sulina, Cap Mol-Bazin Maritim – Perimetrul II constă în următoarele lucrari:
* Lucrari de execuție a cheului vertical, tip escaladă (200 ml);
* Realizarea lucrari de instalatii eletrice pentru a asigura iluminatul public, functionarea echipamentelor de cheu si alimentare navelor cu energie electrica;
* Realizarea lucrarilor de alimentare cu apa a navelor;
* Realizarea instalatiilor pentru stingerea incendiilor;
* Realizarea lucrarilor pentru colectarea si evacuarea apelor pluviale;
* Reabilitarea drumului de acces cu o lungime de 650 ml și o lățime de 7,0 m;
* Crearea unei platforme portuare cu o suprafata de 28.800 mp.
Obiectivul general al proiectului este de a susține creșterea rolului portului Sulina ca motor de dezvoltare economică locală și regională. Acest obiectiv este constituit de întâmpinarea cererii operatorilor și transportorilor de marfă cu scopul de a crește volumul de mărfuri încărcate/descărcate în Zona Liberă Sulina și, implicit, a volumului de mărfuri transportate pe căi navigabile, în detrimentul modurilor de transport mai puțin prietenoase cu mediul.