Guvernul Tudose este pregătit să investească 41,24 milioane de lei (inclusiv TVA) în proiectul privind pasajele inferioare de pe centura orașului Comarnic, la Magistrala CF 300 și DN1, după ce Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții. În acest sens, instituția guvernamentală așteaptă observații și propuneri până la data de 22 iulie.
Lucrările de construcții și montaj valorează 36,62 milioane de lei. Lungimea totală a proiectului va fi de 0,34 m. Lățime platformei va fi de 9 m, cu două părți carosabile de câte 3,5 m, două benzi de încadrare de câte 0,5 m, două acostamente de 0,5 m, două tunele pe sub calea ferată, două pasaje pe sub DN1 și o intersecție cu acesta. Durata de realizare a investiției este de un an. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul MT.
Pasajul de tip tunel, care va trece pe sub calea ferată, va fi amplasat între km 2+907 și km 2+934 pe noul traseu al variantei ocolitoare, în lungime de 27 m. Gabaritul de trecere pentru tunelul executat va fi de 4,5 m. Acoperirea peste structura de rezistență a tunelului este între 2 m la intrare și 1,7 m la ieșire. Pentru evitarea tasărilor la nivelul căii ferate și pentru a nu afecta traficul pe calea ferată, a fost adoptată soluția de execuție a structurilor cu baterea palplanșelor pe zona sliturilor corespunzătoare aripilor și țevi bătute pe conturul exterior al viitorului tunel începând de la cheie.
De partea cealaltă, pasajele de la km 2+970, care trec pe sub DN1, vor fi amplasate în curbe. Cea de pe rampa de urcare spre Brașov va avea raza de 45 m, iar cea de pe rampa de coborâre spre București va avea raza de 45 m. Oblicitatea față de DN1 este la intrarea în pasaje de aproximativ 33 de grade. Ieșirea din pasaje se face paralel cu axul drumului național. Pasajele sunt de tip casetat, fundat direct. Lumina casetelor este de 9 m, iar gabaritul de liberă trecere este 5 m. Caseta din beton armat se va executa în situ. Pereții casetei au grosimea de 1 m, iar dalele, inferioară și superioară, au înălțimea de 1,1 m.
În plus, sunt prevăzute și lucrări de consolidare, constând în:
* ziduri de debleu din beton armat, cu înălțime de 2 m și 5 m, cu o lungime totală de 130 ml, cu tiranți ancorați de 9 m de la km 3+045 și km 3+175;
* ziduri din blocuri saltele de gabioane, pe o lungime totală de 280 ml, prevăzuți la piciorul taluzului pe sensul spre București al variantei ocolitoare de la km 2+850 la km 2+910;
* fundație adâncită tip L pentru parapete, H=2 m, pe o lungime totală de 88 m, H=2,5 m, pe o lungime totală de 190 m, prevăzută a se executa pe breteaua de relocare a DN1, sensul spre București către calea ferată, dar și pe zona unde breteaua de relocare a DN1 sensul spre Brașov este apropiată de proprietățile private.
Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iul-aug 2017 (click aici)
TopJobs – Oferte locuri de munca in constructii (click aici)
Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!