Grupul suedez IKEA are în plan să mai construiască în România încă opt magazine până în anul 2025. Acestea se vor adăuga celui din Băneasa, inaugurat în 2007, până acum singurul din ţară.
Următoarea unitate IKEA va fi ridicată pe Bd. Theodor Pallady din Sectorul 3 şi va presupune o investiţie totală de peste 80 de milioane de euro. În prezent, este în curs de finalizare Planul Urbanistic Zonal aferent, iar spre sfârşitul lunii noiembrie acesta urmează să fie înaintat spre aprobarea Consiliului General al Capitalei. Construcţia propriu-zisă va dura circa 12-15 luni, iar inaugurarea este prevăzută pentru sfârşitul anului 2018, a anunţat Stefan Vanoverbeke, Retail Manager IKEA South East Europe.
Magazinul din Pallady va fi cel mai mare din Europa de Sud-Est, cu o suprafaţă construită de 36.000 de metri pătraţi. În comparaţie, IKEA Băneasa dispune de 26.000 de metri pătraţi construiţi. Noua clădire va prezenta în plus o suprafaţă de vânzare mai mare, precum şi locuri de parcare în subteran.
După inaugurarea magazinului din Pallady expansiunea suedezilor în România va accelera cu un val de 3 noi unităţi, de această dată în provincie. În acest scop sunt vizate oraşele Timişoara, Cluj şi Braşov. Între timp trebuie identificate şi achiziţionate terenurile pretabile pentru astfel de investiţii. Primul din cele 3 noi magazine a trebui să fie gata în 2021, a adăugat domnul Vanoverbeke.
Magazinele din provincie vor fi puţin mai mici faţă de unitatea existentă în Băneasa, în funcţie şi de numărul potenţialilor cumpărători. Suedezii îşi propun să construiască în România într-un ritm de unul, maxim două magazine pe an.
Noile investiţii vin în contextul în care IKEA a înregistrat în anul financiar 2015-2016 (septembrie 2015 – august 2016) o creştere record a vânzărilor în România, cu +21,5% faţă de anul precedent, ajungând la 514,6 milioane de lei (circa 114 milioane de euro). Aceasta în contextul în care suedezii operează un singur magazin, la care se adaugă o platformă de vânzări on-line.
IKEA a investit în acest an financiar circa 2,5 milioane de euro în creşterea eficienţei energetice şi modernizarea magazinului din Băneasa, pentru a-l aduce la un standard comparabil cu al unei unităţi noi.