Oferte locuri de munca top

MPGT va fi adoptat luna aceasta

poza 3Master Planul General de Transport va fi adoptat până la sfârșitul lunii septembrie, a asigurat-o Sorin Bușe, ministrul Transporturilor, pe Corina Crețu, comisarul european pentru politică regională cu ocazia unei întâlniri la Bruxelles.

Pentru o utilizare mai eficientă a alocărilor financiare din perioada 2014 – 2020, comisarul european a reamintit că este necesară adoptarea Master Planului General de Transport: ,,Încurajez încă o dată autorităţile române să adopte cât mai curând posibil Master Planul General de Transport. Acesta stă la baza strategiei privind investiţiile în domeniul transportului rutier, feroviar, aerian și naval din urmǎtorii ani și este un document absolut necesar pentru ca România să poată implementa proiectele cu finanţare europeană în acest domeniu. Totodată, Master Planul este şi principala condiţionalitate ex-ante în sectorul de transport, pe care România s-a angajat să o îndeplinească”.

În cadrul întâlnirii, Corina Creţu a apreciat progresele făcute de România în ultima perioadă. Rata de absorbţie pentru Programul Operaţional Transport în exercițiul bugetar 2007-2013 depăşeşte în prezent 81%, incusiv cu avansurile acordate inițial.

,,Din păcate, în pofida acestor progrese, aproape  jumătate din cele peste 30 de proiecte majore de infrastructură adoptate în perioada 2007-2013 nu vor fi terminate la timp. Cu sprijinul experţilor din cadrul Grupului de lucru pentru o mai bunǎ implementare, pe care l-am inițiat la începutul mandatului meu, s-a reuşit eșalonarea acestor proiecte. Astfel, fonduri europene de 1,9 miliarde de euro din perioada 2014–2020 vor acoperi cofinanțarea proiectelor fazate. În plus, am aprobat proiecte retrospective pentru a crește absorbția fondurilor europene în România. Astfel, Comisia Europeană a preluat plata creditelor pe care România le avea de plătit către Banca Europeană de Investiții, degrevând bugetul național de o sumă de peste 1 miliard de euro”, a declarat Corina Crețu.

În ceea ce privește portofoliul de proiecte, comisarul european pentru politică regională şi ministrul român al Transporturilor au agreat asupra necesitații de a accelera pregătirea acestora și de a avea studii de fezabilitate de calitate.

Mai ales în cazul autostrăzii Sibiu–Pitești, dar și a altor proiecte de căi ferate și autostrăzi, lucrările ar trebui să înceapă cât mai curând, astfel încât acestea să poată să fie implementate efectiv în a doua parte a actualei perioade de programare„, a transmis înaltul oficial european părții române.

Comisarul european pentru politică regională a salutat inițiativa ministrului Transporturilor din România de a crea o noua agenție de investiții în infrastructura rutieră.

Totodată, comisarul Corina Crețu l-a încurajat pe ministrul  Sorin Bușe acceleze implementarea proiectului Liniei 6 de metrou, care va constitui o legătură importantă a capitalei României cu aeroportul internațional Otopeni.

 

***

România are alocate aproximativ 9,4 miliarde de euro pentru Programul Operațional pentru Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, atât prin Fondul european de dezvoltare regională, cât și prin Fondul de coeziune. Mai mult de jumătate din finanțarea totală (inclusiv cofinanțarea națională) pentru POIM — 6,8 miliarde de euro — sunt prevăzute pentru infrastructura de transport, 37% pentru dezvoltarea sectorului de mediu, iar 5% pentru sectorul energetic.

Cititi revista ARENA Constructiilor nr 6 /2016

Rasfoieste revista

Sus