Guvernul consideră 13 proiecte mari de infrastructură rutieră ca fiind priorități strategice.
Pentru acestea si-a stabilit și un termen de lansare – ianuarie 2016 si unul de finalizare – octombrie 2016, potrivit planului de acțiuni al Ministerului Transporturilor pe anul 2016.
Astfel, ca prioritare strategică Ministerul Transporturilor si-a propus dezvoltarea Infrastructurii de Transport vizată de Obiectivele Strategice ale României de pe reţeaua transeuropeană TEN-T Centrală.
Potrivit planului, MT si-a propus:
- Demararea implementării proiectului de Autostradă Sibiu – Piteşti (lungime 116 km cu o valoare totală multianuală de 2,075 mld. euro)
- Demararea implementării proiectului autostrada Suplacu de Barcau – Bors (lungime 74 km, valoare totală multianuală 92 mil Euro)
- Elaborarea DTE pentru proiectul Braşov – Comarnic (lungime 58 km cu o valoare totală multianuală de 1,237 mld. euro)
- Elaborare DTE pentru proiectul Autostrada Nadaselu – Suplacu de Barcau (lungime 93 km, valoare totală multianuală 115 mil euro)
- Elaborarea DTE de pe coridorul IX de transport rutier: Ploieşti – Buzău (lungime 65 km cu o valoare totală multianuală de 315 mil. euro), Buzău – Focşani (lungime 72 km cu o valoare totală multianuală de 350 mil. euro), Focşani – Bacău (lungime 109,3 km cu o valoare totală multianuală de 428 mil. euro) şi Bacău – Paşcani (lungime 81 km cu o valoare totală multianuală de 482 mil. euro)
- Elaborarea DTE pentru autostrada Tg. Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni (faza I: autostrada Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni – lungime 135 km cu o valoare totală multianuală de 1,4 mld. euro)
- Continuarea lucrarilor pentru proiectul CF Sighișoara – Simeria (lungime 167 km cu o valoare totală multianuală de 419 mil euro)
- Demararea implementării proiectelor de modernizare a liniilor de cale ferată Radna – Gurasada – Simeria (lungime 142 km cu o valoare totală multianuală de 897 mil. euro), Braşov – Sighişoara (lungime 128 km cu o valoare totală multianuală de 887 mil euro)
- Elaborarea DTE pentru implementarea proiectului Braşov – Predeal (lungime 33 km cu o valoare totală multianuală de 518 mil. euro)
- Elaborarea DTE pentru implementarea proiectului Bucureşti – Craiova (lungime 209 km cu o valoare totală multianuală de 1,036 mld. euro) şi a proiectului Craiova – Caransebeş (lungime 226 km şi o valoare de 1,140 mld. euro)
- Elaborare DTE pentru proiectul CF Cluj-Napoca – Episcopia Bihor (lungime 158 km cu o valoare totală multianuală de 196 mil. Euro)
- Continuarea implementării proiectelor de autostradă cu lucrări de execuţie în curs: Timişoara – Lugoj (lotul 2 – lungime 25,6 km, cu o valoare totală multianuală 116.65 mil. Euro), Lugoj – Deva (loturile 2, 3, 4 – lungime 71.8 km, cu o valoare totală multianuală 430 mil. Euro), Sebeş – Turda (loturile 1, 2, 3,4 – lungime 70.27 km, cu o valoare totală multianuală 546.03 mil. Euro), Câmpia Turzii – Ogra – Tg. Mureş (8 lungime 2.12 km, cu o valoare totală multianuală 346.44 mil. Euro)
- Demararea procedurii de selecție a executantului pentru Centura București Sud (Acesta este singurul proiect care are termen de lansare martie 2016).
Ministerul Transporturilor si-a mai propus ca in ianuarie sa finalizeze proiectul actului normativ pentru Adoptarea Master Planului General de Transport al României, urmând ca acest act normativ sî fie adoptat de Guvernul României până în martie 2016, potrivit strategiei comunicate la finele săptămâniii trecute de Guvernul României.
Toate bune și frumoase. Dar … termenele de FINALIZARE unde sunt?