Comparativ cu anul trecut, CITR a vândut mai multe active, la valori mai mari. Interesul investitorilor a crescut ușor, tendință ce se reflectă și în creșterea valorii de vânzare, dar și în numărul achizițiilor finalizate.
“Credem că vânzările ar putea crește, dacă piața ar face diferența între etapele distincte în care se află o companie în insolvență. Sunt diferențe semnificative între o companie aflată în perioada de observație și una al cărei faliment a fost declarat. Nevoile de cashflow sunt diferite, de asemenea presiunea pe generarea de venituri din vânzare este alta.”
În cazul companiilor aflate în perioada de observație, există și alte surse de generare a veniturilor. Astfel, vânzarea activelor ne-esențiale poate fi făcută la un preț corect, neexistând o presiune atât de crescută pe vânzarea imediată, indiferent de preț – deci cu discount mare, cum ar putea exista în cazul unei companii în faliment, pentru care lichidarea bunurilor este singura posibilitate de a genera venituri.
În cele mai multe cazuri, ofertele investitorilor nu țin cont de aceste situații și se încadrează în jurul marjei de 60% din valoarea evaluată, indiferent de stadiul procedural al companiei căreia îi aparține activul dorit.
De la începutul anului până în prezent, CITR a vândut active în sumă de aproximativ 28 milioane de euro, sume ce au fost redistribuite creditorilor. Activele valorificate până în acest moment sunt atât bunuri imobile, cum ar fi terenuri, spații de producție, apartamente, cât și de bunuri mobile precum utilaje și autovehicule. Cele mai căutate sunt apartamentele rezidențiale cu prețuri sub 1.000 euro/mp.
În funcție de atractivitatea acestora și de stadiul în care se află compania ori procedura de insolvență, unele active au fost valorificate la prețuri mai mari decât valoarea de piață estimate. În alte cazuri, însă, s-au aplicat discounturi chiar și de 40% față de prețul de pornire, în special în cazul bunurilor vândute în proceduri de faliment.