Un procent de 64% dintre companiile medii româneşti estimează o creştere a afacerilor în 2015, în timp ce la nivel european aproximativ 50% dintre acestea văd un trend pozitiv anul acesta.
“În România, din top 300 companii românești, peste 260 intră în definiția de companie de dimensiune medie conform definiției studiului EY European Mid-Market Barometer. Iar din cele 300 de companii, doar 20% sunt controlate de antreprenori români. Având în vedere scăderea investițiilor străine din ultimii ani, susținerea dezvoltării acestor companii de tip mid-market este foarte importantă pentru evoluția economiei românești și pentru dinamizarea mediului de afaceri local.” a precizat Bogdan Ion, Country Manager Partner, EY România.
Procentajul companiilor care intenţionează să crească nivelul investiţiilor în Europa este cel mai ridicat în industria producătoare, iar cel mai mic în construcţii şi energie, se arată în concluziile raportului Ernst&Young.
Printre soluţiile identificate de antreprenorii europeni se numără creşterea investiţiilor publice, măsură ce ar putea contribui la redresarea pieţei europene.
Studiul European Mid-Market elaborat de E&Y este dedicat companiilor de dimensiuni medii realizat la nivelul întregii Europe, are la bază un sondaj reprezentativ derulat în rândul a 6 mii de companii de dimensiunii cu cifra de afaceri cuprinsă între 10 şi 500 de milioane de euro din 21 de ţări europene.