Șase noi contracte de finanțare au fost semnate de reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și cei ai Minsitrul Transporturilor și ai Ministerului Dezvoltării.
Reabilitarea DN6 Alexandria – Craiova (faza a 2-a): 253,79 milioane de lei
Valoarea totală a contractului este de 402,69 milioane de lei (fără TVA) și va fi finanțat prin POIM 2014-2020, astfel: 75% din Fondul European de Dezvoltare Regională (253,79 milioane de lei valoarea totală eligibilă aprobată), iar restul de 25% vor fi asigurați de către Guvernul României.
Perioada de implementare a proiectului este de cinci ani și jumătate, respectiv între 1 ianuarie 2014 și 30 iunie 2019, la care se adaugă, după caz, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare nr. 83, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
Ajutor european de 18,72 mil lei pentru Podul de la Giurgiu
Proiectul pentru reabilitarea podului de la Giurgiu, care traversează Dunărea, pe DN5 km 64+884 (Faza II) va primi, de asemenea, fonduri europene, după ce a fost semnat Contractul de Finanțare nr. 86.
Valoarea totală a investiției se ridică la 29,71 milioane de lei (fără TVA) și va fi finanțat prin POIM 2014-2020, astfel: 75% din FEDR (18,72 milioane de lei), în timp ce restul vor fi asigurați de către 25% Guvernul României.
Perioada de implementare este de trei ani fără o lună, respectiv între 1 ianuarie 2016 și 20 noiembrie 2018, interval la care se adaugă, după caz, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
Construcția șoselei de centură a Municipiului Brașov (faza a 2-a): 56,68 milioane lei
Faza a doua din construcția variantei ocolitoare a orașului de la poalele Tâmpei va fi, la rândul ei, finanțată din fonduri europene.
Valoarea totală a contractului este de 92,14 milioane de lei (fără TVA) și va fi finanțat prin POIM 2014-2020, astfel: 75% din FEDR (56,68 milioane de lei) și 25% asigurați de către Guvernul României.
Perioada de implementare a proiectului este de cinci ani și patru luni, respectiv între 1 ianuarie 2014 și 30 aprilie 2019, interval la care se adaugă, după caz, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare nr. 85, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
Reabilitarea drumului național DN 56 Craiova-Calafat (faza a 2-a): 58,27 milioane lei
Contractul de Finanțare nr. 84 vizează faza a doua din proiectul privind reabilitarea drumului național DN56 Craiova-Calafat, km 0+000 – 84+020.
Valoarea totală a contractului este de 103,14 milioane de lei (fără TVA), urmând ca acesta să fie finanțat prin POIM 2014-2020, astfel: 75% din FEDR (58,27 milioane de lei), iar restul de 25% vor fi asigurați de către Guvernul României.
Perioada de implementare a proiectului este de șapte ani, respectiv între 1 ianuarie 2014 și 31 decembrie 2020, interval la care se adaugă, după caz, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea contractului, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
40,72 milioane lei pentru Autostrada Timișoara-Lugoj și pentru șos. de centură a Timișoarei
Contractul de finanțare nr. 82 vizează faza a 2-a a proiectului privind construirea Autostrăzii Timișoara-Lugoj, precum și a variantei de ocolire a Municipiului Timișoara la nivel de autostradă.
Valoarea totală a contractului este de 81,67 milioane de lei (fără TVA) și va fi finanțat prin POIM 2014-2020, astfel: 75% din Fondul de Coeziune (40,72 milioane de lei), în timp ce restul de 25% vor fi asigurați de către Guvernul României.
Perioada de implementare a proiectului este de șase ani, respectiv între 1 ianuarie 2014 și 23 decembrie 2019, interval la care se adaugă, după caz, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea contractului, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
11,69 milioane de lei pentru Pasajul suprateran de peste drumul de centură al Municipiului Oradea
Ultimul contract semnat, Contractul de Finanțare nr. 81, face referire la faza a 2-a a proiectului privind pasajul suprateran de peste drumul de centură al Municipiului Oradea, în zona străzii Ciheiului.
Valoarea totală a acestui contract este de 18,61 milioane de lei (fără TVA) și va fi finanțat prin POIM 2014-2020, astfel: 75% FEDR (11,69 milioane de lei), în timp ce restul de 25% vor fi asigurați de către Guvernul României.
Perioada de implementare a proiectului este de patru ani și o lună, respectiv între 14 mai 2015 și 24 mai 2019, interval la care se adaugă, după caz, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea contractului, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
Contractele au fost semnate pe data de 21 iulie 2017. CNAIR susține că, prin finalizarea proiectelor, se vor îndeplini toți indicatorii asumați, atât prin Programul Operațional Sectorial Transport 2007-2013, cât și prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iul-aug 2017 (click aici)
TopJobs – Oferte locuri de munca in constructii (click aici)
Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!