Urare Craciun 2024

11 ofertanti straini lupta pentru contracte de aproape 4 mld lei

Au fost depuse 11 oferte, toate din partea unor firme străine, în cadrul procedurii de achiziție publică lansată pentru atribuirea de contracte a căror valoare totală a fost estimată la aproape 4 miliarde de lei, fără TVA.

Contractele vizează prestarea serviciilor de proiectare, precum și execuțiea lucrărilor de modernizare pe secțiunile de cale ferată Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3) și Ronaț Triaj – Arad (lotul 4).

Lucrările sunt aferente proiectului de modernizare a liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad.

Valoarea totală estimată a contractelor este de 3,9 miliarde lei, fără TVA, din care peste 1,44 miliarde lei, fără TVA, pentru lotul 3, respectiv 2,47 miliarde lei, fără TVA, pentru lotul 4, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile, mai exact prin Programul Operațional Infrastructura Mare.

În cadrul procedurii au fost depuse, pentru fiecare lot, următoarele oferte:

Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D

* Alstom Transport S.A.

* FCC Construccion S.A.

* Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret A.S.

* Webuild Spa – Milano

* Impresa Pizzarotti& C Spa Italia S.P.A.

* Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi – asociere

Lungimea traseului este de 13,86 km. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.

De asemenea, se vor executa lucrări:

* de construcţie, reconstrucție sau reparaţii/reabilitare a 3 poduri și 3 podeţe, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel și 2 podeţe de descărcare;

* de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc

* de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mișcare), Timișoara Centru, Ronaţ Triaj Cab.1, Ronaț Triaj h, Ronaț Triaj Gr. D (halta). Stația care se va transforma în post de mișcare este Stația (grupa de linii) Ronaț Triaj Gr. D.

* de modernizare a reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.

* de protecția mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri și panouri de protecție.

Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad

* Arcada Company

* FCC Construccion SA

* Webuild Spa – Milano

* Impresa Pizzarotti& C Spa Italia SPA

* Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi – asociere

Tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț (indicativ 220), pe o distanță de cca 7 kilometri.

Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.

Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. P

e intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent.

De asemenea, se vor executa lucrări:

* de reconstrucție sau reparaţii/modernizare a 6 poduri, 30 podeţe, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate și 9 podeţe de descărcare

* de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc

* de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca. Stația care se vor transforma în post de mișcare este Staţia Valea Viilor.

* de modernizare a reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.

* de protecția mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri și panouri de protecție.

Ofertele vor fi atribuite în baza criteriului „cel mai bun raport calitate-preț”. Factorii de evaluare a ofertelor sunt prețul ofertei, cu o pondere de 74%, și experiența deținută de proiectanți și ingineri, cu 26%.

Durata de implementare a fiecărui contract este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanție a obiectivului.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021

Sus