Oferte locuri de munca top

Vom circula mai curand pe autostrada A0 decat pe centura modernizata

Luna viitoare urmează să înceapă lucrările de modernizare pe încă un segment din drumul național Centura București.

Cu toate că primele lucrări de lărgire la patru benzi a DNCB au început prin 2007 în zona de nord, totuși vom putea să circulăm pe întrea­ga centură modernizată abia prin 2028, după cum estimează reprezentanții CNAIR. Între timp, anul viitor ar urma să fie gata Autostrada A0 București.

Pe DN Centura București, cel mai întârziat es­te segmentul de circa 8,66 km dintre A1 și DN7 (Chitila).

Lucrările de modernizare pe Lotul 1 Centura Nord: A1 – DN7 (km 55+465 – km 64+160) sunt blocate, de mai mult de 11 ani, la un sta­diu fizic de 86,5 %.

 

 

 

Primul contract a fost semnat în urmă cu 14 ani (2011) cu Delta ACM 93. Constructorul a abandonat practic lucrările în 2013.

După mai multe acțiuni în instanță, CNAIR a reușit să obțină, pe 15 octombrie anul trecut, rezilierea contractului.

În prezent, ”CNAIR SA întreprinde toate de­mersurile necesare în vederea realizării unei expertize tehnice care va servi drept bază tehnică pentru licitarea lucrărilor rămase de executat.

De asemenea, se are în vedere și cuantifica­rea prejudiciului adus autorității contractante de către antreprenor, drept pentru care, în urma realizării expertizei tehnice, se vor cuantifica lucrările afectate de degradări”, după cum ne-au transmis reprezentanții CNAIR.

 

Lot 2 DN Centura Nord: DN2 – A2 (km 12+300 – km 23+750)

Pentru acest lot, de peste 11 km, termenul es­timat de începere a lucrărilor de construcții este luna iulie 2025.

Antreprenorul a predat beneficiarului Proiectul pentru Autorizarea Lucrărilor de Construcții (PAC) și Proiectul Tehnic de Execuție (PTE), aceste documentații urmând să facă obiectul avizării în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al CNAIR.

Câștigătorul licitației este asocierea Maristar Com SRL – Hydrostroy Ad (Bulgaria) – Patstroy Vdh Ead (Bulgaria). Prețul contrac­tului, semnat pe 6 noiembrie anul trecut, es­te de 451,16 milioane de lei, fără TVA.

Lucrările sunt blocate la stadiul fizic de 21 %, după ce antreprenorul italian Tirrena Scavi SPA, intrat în insolvență, nu a reușit să termi­ne în termenul contractat – august 2021.

DN Centura Sud București

Lot I Sud: A1 (km 55+520) – km 54+700

Lucrările pentru Lotul I, inclusiv parcarea de lungă durată de la km 54+765, au fost recep­ționate anul acesta, în luna februarie.

Lot II Sud: km 54+700 – DN5 (km 40+000)

Pentru acest tronson, lucrările de construc­ții sunt în desfășurare, stadiul fizic fiind de 16,2 %, la începutul lunii mai. Termenul de fi­nalizare contractual este anul 2026.

Contractul de proiectare și execuție a fost semnat cu asocierea Rizzani De Eccher (lider), Mavgo Holding. Prețul actualizat al contractului este de peste 620 milioane de lei, fără TVA.

Lucrări suplimentare pentru siguranța rutieră și completarea rețelei

În cadrul Direcției Tehnice a CNAIR se află în curs de implementare “Contractul de Servicii pentru Identificare măsuri de sporire a sigu­ranței traficului pe Centura existentă a Municipiului București, inclusiv îmbunătățirea unor intersecții de pe DN CB, Sector II cuprins între A2 (km 23+600) și A1 (km 55+520)”.

Totodată, în cadrul acestui obiectiv se va stu­dia finalizarea lărgirii centurii existente, pe secțiunile unde nu au fost construite drumuri colectoare, în vederea reducerii numărului de accesuri directe în Centura București.

Se vor analiza și propune lucrări precum:

– realizarea de pasaje/pasarele pietonale (su­prateran/subteran, după caz),

– trotuare, parcări, stații de autobuz (după caz),

– reamenajarea intersecțiilor cu drumurile cla­sificate, acolo unde este cazul, în vederea creșterii capacității de transport pe întreg sectorul de sud al Centurii București, panouri fono-absorbante (acolo unde este cazul),

– și orice alte lucrări ce pot fi implementate în vederea creșterii siguranței auto și pieto­nale, cu excepția zonelor unde beneficiarul are în curs de implementare/pregătire solu­ții similare. n

Autostrada A0 București

Din toamna anului viitor ar urma să circulăm pe întreaga autostradă

În momentul demarării proiectului autostră­zii A0 București, autoritățile au susținut în fa­ța finanțatorilor că doar lărgirea centurii exis­tente nu este suficientă și că este necesară o autostradă dedicată, capabilă să preia trafi­cul de tranzit și să reducă presiunea pe in­frastructura rutieră urbană, ne-a spus Ștefan Ioniță, directorul general al Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică (CESTRIN).

Proiectul autostrăzii A0 este complementar cu pasajele deja realizate pe centura existentă (Mogoșoaia, Berceni, Tunari, Domnești) și es­te soluția viabilă pe termen lung.

Inelul sudic al autostrăzii A0 va fi finalizat și dat în folosință în luna iunie, preluând astfel o parte din traficul care ar fi circulat pe cen­tura actuală, aflată încă în modernizare.

Practic, CNAIR se concentrează în momentul de față mai mult pe finalizarea A0 decât pe fi­nalizarea lărgirii la patru benzi a centurii exis­tente, autostrada fiind capabilă să preia va­lori mai mari de trafic în comparație cu centura existentă.

A0 București – Sectorul de nord

Lotul 1 Joița – Corbeanca (17,5 km)

În toamna anului viitor este prevăzută finali­zarea acestui lot (trimestrul III 2026).

Lucrările de construire au început în martie anul curent. Este ultimul lot al autostrăzii A0 pe care au început lucrările și, totodată, este lotul care întregește Coridorul de Transport Pan-european nr. IV Constanța – Nădlac.

Constructor este asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. (lider), Retter Projectmanagement, contractul de proiecta­re și execuție fiind semnat în 22 septembrie 2023. Prețul actualizat a ajuns la peste 1 mili­ard de lei, fără TVA.

Între lucrările principale prevăzute în con­tract regăsim un pasaj cu lungimea de 733m peste calea ferată București – Pitești DN7. De asemenea, va fi un pasaj de 650 m peste râul Colentina, liniile de cale ferată București – Ploiești și Mogoșoaia – Buftea.

Vor fi și două noduri rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A.

În plus, antreprenorul va construi poduri pe autostradă, peste râul Dâmbovița și peste râ­ul Bâldana.

Traseul Lotului 1 Nord se află pe teritoriul jude­țului Ilfov, pe raza unităților administrativ teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca și pe teritoriul județu­lui Giurgiu, pe raza localităţilor Joița și Săbăreni.

Lotul 2 Corbeanca – Afumați (19 km)

Din acest lot, 10 km între DN1 și A3 au fost deschiși traficului în noiembrie 2023, iar restul în decembrie 2024. Acest lot a fost fi­nalizat de constructorul băcăuan UMB.

Din cauza lotizării, până la deschiderea a 2,3 km din următorul lot, Lotul 3 Afumați – Pantelimon, ultimii 9 km din Lotul 2 au fost “muzeu” timp de un an, pentru că nu aveau descărcare.

Lotul 3 Afumați – Pantelimon (8,60 km)

Puțin probabil să fie respectat termenul de finalizare a acestui tronson, prevăzut pentru noiembrie 2025, în condițiile în care stadiul fizic era de 42 %, la începutul lunii mai.

Constructor este China Civil Engineering Construction Corporation. Prețul actualizat al contractului este de peste 489,53 milioa­ne lei, fără TVA.

Lucrările trebuie accelerate în zona DN3 pentru a nu deveni un punct sensibil al șanti­erului, spuneau oficialii de la Transporturi.

Lotul 4 Pantelimon – Glina (4,47 km)

Lucrările pe acest lot sunt prevăzute să fie fi­nalizate în primăvara anului 2026, potrivit ter­menelor contractuale. Stadiul fizic al lucrări­lor ajunsese la 67 %, la începutul lunii mai.

Cu toate că are o lungime de puțin peste 4 km, totuși acest lot este foarte dificil, din cau­za supratraversării cu un pod de 1,3 km peste Lacul Cernica, încadrat ca arie protejată.

Antreprenorul va construi pe circa jumătate din lungimea acestui lot două structuri cu o complexitate ridicată, printre care:

Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), în lungime de 504 m;

Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare, în lungime de 1274 m.

Constructor este asocierea SA&PE Construct SRL, Spedition UMB SRL, Tehnostrade SRL. Prețul actualizat al contractului este de pes­te 384,53 milioane lei fără TVA

Sectorul de sud are trei loturi, dintre care mai sunt de executat lucrări doar pe lotul 3

Pe Lotul 3 Bragadiru – Joița, de aproape 18 km, antreprenorul grec Aktor are o întârzie­re totală estimată la peste 600 de zile.

Cel mai recent termen asumat de antrepre­nor pentru finalizarea lucrărilor este 15 iunie 2025.

La începutul lunii mai, stadiul fizic al lucrări­lor era de 86,95 %.

Valoarea contractului este de peste 853,42 milioane lei fără TVA. n


Etichete:
Sus