Proiectul pentru realizarea variantei ocolitoare Sighișoara face un pas înainte. Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru acest obiectiv, ce va fi realizat cu ajutorul unei investiții de peste 80 milioane de euro, echivalentul a peste 390 milioane de lei.
Lucrările vor fi realizate pe o lungime totală de puțin peste 13 kilometri.
Traseul proiectat se desfăşoară pe partea de nord a municipiului Sighişoara, porneşte din DN 13 la km 108+600 înainte de intrarea în localitatea Albeşti, desprinderea realizându-se prin amenajarea unei intersecţii giratorii.
Aceasta necesită o relocare pe aproximativ 200 – 300 m a drumului naţional DN 13, pentru a se evita intrarea în zona de siguranţă a căii ferate dublă, electrificată, Bucureşti – Braşov – Sighişoara – Mediaş – Cluj.
Pentru traversarea căii ferate şi a drumului naţional DN 13 este prevăzut un pasaj, iar traversarea râului Târnava Mare şi a pârâului Satului se realizează printr-un pod. La km 12+760 este prevăzut un viaduct, iar finalizarea traseului în DN 13 la km 123+120 se realizează prin amenajarea unei intersecţii giratorii, în apropierea localităţii Hetiur.
Suprafaţa de teren necesară de expropriat pentru realizarea obiectivului este de aproximativ 27 hectare.
Proiectul de investiții este inclus în Master Planul General de Transport.
Durata de execuţie a lucrărilor este de 24 luni.
Obiectivul „Varianta de ocolire Sighişoara” din județul Mureş are o valoare totală de 391.171 mii lei cu TVA, din care lucrările pentru construcții și montaj au o valoare de 331.974 mii lei.
Finanțarea va fi realizată din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, precum și din alte surse.
Citiți și: