Oferte locuri de munca top

Viteza de construire a Autostrazii Moldovei: UMB a incetinit lucrarile in octombrie

Continuă lucrările pe Autostrada A7 Moldovei, presate de timpul rămas până la termenul limită PNRR.

Vestea bună este că joi se va deschide circulația pe lotul 3 Pietroasele – Buzău, cu mai bine de un an întârziere, veste confirmată de Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.

Potrivit datelor analizate de ARENA Construcțiilor, pe tronsoanele unde mai sunt lucrări de executat (Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani) ritmul a încetinit ușor în ultima lună. Asta după ce au avansat consistent pe parcursul acestui an.

Deși lucrările au încetinit, totuși continuă fără probleme, după cum afirmă Alin Șerbănescu.

Lotul 2 (Mizil – Pietroasele), care a fost dat în circulație acum o lună, aferent secțiunii Ploiești – Buzău, s-a construit cu cea mai mică viteză din toată autostrada A7.

Între ianuarie și noiembrie 2025, lotul acesta a progresat cu doar 1,4 puncte procentuale, pe fondul problemelor de la Podul peste râul Buzău.

Lotul 3 (Pietroasele – Buzău), construit de asocierea Nurol – Makyol, a avansat cel mai mult, aproape să ajungă din urmă lotul 2, deși față de acesta termenul de finalizare contractual era mai târziu cu mai mult de un an.

După deschiderea de joi a lotului 3, șoferii vor putea circula neîntrerupt între București și Focșani, pe o distanță totală de aproximativ 211 km.

Mai rămân, astfel, de efectuat lucrări între Focșani și Bacău (trei loturi) și între Bacău și Pașcani (trei loturi).

  • Tronsonul Focșani – Bacău

Cele trei loturi aferente acestui tronson din autostrada A7, construite de UMB, au valoarea actualizată de peste 1,44 miliarde de euro.

Din toată autostrada, acest tronson a avut cel mai mare „avânt”. Din ianuarie și până la începutul lunii noiembrie s-a înregistrat un progres mediu de 47 de puncte procentuale.

Lotul 1 a ajuns la stadiul fizic de 85%, de la 37%, În același timp, lotul 2 a ajuns tot la 85%, de la 36%. Iar lotul 3 a ajuns la 65% stadiu fizic, de la 20%.

 

Însă, acest tronson a avut evoluții minime în octombrie, stadiul fizic raportat de CNAIR rămânând neschimbat. Alin Șerbănescu ne-a transmis că ”au fost diferențe de progres, dar nu au fost calculate exact”. Situația nu s-a datorat problemelor legate de plăți, întrucât ”nu sunt facturi restante către constructorul UMB”.

Pe de altă parte, în septembrie, același tronson a înregistrat un progres mediu de 22 de puncte procentuale. Aceasta pentru că ”au fost incluse și progresele anterioare, de fapt”, ne spune Alin Șerbănescu.

 

  • Tronsonul Bacău – Pașcani

Cele trei loturi ale acestui tronson au avansat în stadiu fizic pe parcursul acestui an, din ianuarie și până la începutul lui noiembrie, în medie cu 13,8 puncte procentuale.

Valoarea lor totală este de peste 1 miliard de euro fără TVA. Constructor este tot UMB.

Lotul 1 a ajuns la un stadiu fizic de 40%, față de 27% la începutul anului. Lotul 2 a urcat la 38,3%, de la 23%. Iar lotul 3 a avansat la 40,1%, de la 26,7% în ianuarie.

Însă și evoluția acestui tronson pare să arate o ușoară încetinire.

Dacă în septembrie tronsonul a avansat în medie cu 2,07 puncte procentuale, în octombrie progresul a fost în medie de 0,87 pp.

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2025

Revista Arena Constructiilor noiembrie-decembrie 2025


Etichete:
Sus