Urare An Nou 2024

Varianta Ocolitoare Targu-Jiu ar putea fi data in trafic pana la finele anului

Reluate în februarie 2021, lucrările de execuție a celor circa 20 km ai Variantei Ocolitoare a Municipiului Târgu-Jiu au ajuns la un stadiu fizic de 59,5%.

Durata de execuție a fost prelungită până în octombrie anul acesta, iar oficialii estimează ca acest tronson de drum să fie dat în trafic la finele anului.

Contractul cu fostul antreprenor, Collini Lavroi SPA a fost reziliat în 2018, iar noului constructor italian, Secol Societa Edile Costruzioni E Lavori SA – Secol Romania SRL, i-a fost predat amplasamentul în februarie 2021.

Antreprenorul dispune în șantier de 218 muncitori și 102 utilaje.

”I-am solicitat actualului constructor să se mobilizeze, astfel încât să finalizeze și să închidă șantierul acesta, care trenează de prea mult timp, până la sfârșitul acestui an. Sprijinim și presăm antreprenorul cu tot ceea ce este necesar bunei desfășurări a lucrărilor, inclusiv efectuarea plăților, însă vom fi foarte stricți în ceea ce privește monitorizarea proiectului, precum și în aplicarea penalităților de care este pasibil antreprenorul, în cazul nerespectării termenului. Sper să reușim ca, la sfârșitul anului, să dăm în trafic acest obiectiv, cel puțin parțial”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

În prezent se desfășoară mai multe lucrări, printre care:

* lucrări de terasamente ;

* lucrări forare, armare și turnare piloți la pasajul peste DN66;

* lucrări de montare a radierelor și elevatiilor aferente pasajului de la km 0, cel mai mare pasaj și nod rutier din cadrul acest proiect;

* lucrări de așternere piatră spartă pe acostament în zona km 4 Vest;

* lucrări de iluminat public la pasajul de la km 3+518.

Drumuri dintr-un judet vor fi modernizate cu 42 mil euro

Lucrările la Centura Municipiului Târgu-Jiu presupun construcția a:

* 19,9 km lungime traseu, împărțit în două variante: 5 km Vest și 14,9 Est, la care se adaugă un drum de legătură cu DJ665 de 1.377 metri;

* patru poduri;

* opt pasaje, dintre care trei sunt cuprinse la nodurile rutiere;

* trei intersecții la nivel.

Valoarea contractului a fost majorată cu 18,5% în toamna anului trecut ajungând la 244,87 milioane lei, fără TVA.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/iunie 2023

Revista Arena Constructiilor mai 2023

Un comentariu;

  1. Bogdan said:

    Este un pas important în dezvoltarea infrastructurii și în crearea unui mediu mai bun pentru locuitorii din zonă. Așteptăm cu nerăbdare finalizarea lucrărilor și punerea în funcțiune a variantei ocolitoare pentru a beneficia de avantajele pe care le va aduce comunității.

Sus