În cadrul procedurii de achiziție publică lanstă pentru atribuire a contractului de proiectare și execuție a Variantei de ocolire a orașului Buftea, județul Ilfov, au fost depuse șapte oferte.
Valoarea estimată a acestui contract este de 329,04 milioane de lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile din cadrul POT 2021 – 2027, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite.
Cele șapte oferte au fost depuse de către:
* Asocierea Bog’art SRL – Trace Group Hold PLC (România – Bulgaria);
* Constructii Erbașu SA (România);
* Asocierea IBB-HIB Romania SRL – IBB Haus-Und Industriebau GMBH (România – Germania);
* Onur Taahhut Taşimacilik Inşaat Ticaret Ve Sanayi AŞ (Turcia);
* Porr Construct SRL (capital austriac);
* Asocierea Tracon SRL – Chirulli Andrea Impresa Individuale (România – Italia);
* Asocierea X-Way Infrastructure SRL – Concelex SRL – Terra Gaz Construct SRL – Hydrostroy AD (România – Bulgaria).
În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.
Caracteristicile Variantei de ocolire Buftea sunt:
* 5,7 km lungime;
* iluminat public;
* două parcări, în care se are în vedere și montarea de sisteme de cântărire a autocamioanelor și de utilare a acestora cu stații de încărcare pentru autovehiculele electrice;
* sistem de colectare și scurgere ape;
* trei pasaje: pasaj peste calea ferată București-Ploiești (81,90 m lungime), pasaj peste DJ101 (84,90 m lungime), pasaj peste drum betonat (36,10 m lungime).
* trei intersecții la nivel:
– intersecție giratorie la km 0+000 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrăzii de centură București);
– joncțiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare) utilizând Strada Metalurgiei;
– intersecție (nod rutier) cu DJ101.
Un singur ofertant pentru lucrari rutiere de peste 14 mil euro
VO Buftea va veni în completarea investițiilor privind pasajul Mogoșoaia, lărgirii la 4 benzi a DN1A între Parc Mogoșoaia și DNCB și Autostrada Bucureștiului – A0.
Aceasta va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producând beneficii atât la nivelul traficului de tranzit aferent DN1A, cât și la nivelul traficului local aferent tramei stradale a orașului Buftea.
Durata contractuală este de 34 luni, din care 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor.