Urmează să înceapă cât de curând proiectarea lucrărilor de construire a încă 105 kilometri de drumuri de mare viteză.
Astăzi, CNIR a semnat două contracte de proiectare și execuție a lucrărilor în valoare de peste 10 miliarde de lei. Antreprenorul căruia i-au fost atribuite cele două contracte este UMB.
Este vorba despre un lot din secțiunea montană a din Autostrada Unirii A8 și contractul pentru Drumul Expres Focșani – Brăila.
Pentru lotul 2B Grințieș – Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii ,,Unirii” A8, contractul pentru proiectare și execuție are valoarea de 5,97 miliarde lei, fără TVA.
Durata contractului este de 14 luni pentru proiectare și 40 pentru execuție.
Al doilea contract, cel pentru construirea Drumului Expres Focșani-Brăila (73,5 km) reprezintă cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract. Termenul de realizare este de 42 de luni. Valoarea contractului este de 4,29 miliarde lei, fără TVA.
,,Am semnat astăzi, două contracte de peste 10 miliarde lei pentru construirea a 105 kilometri de autostradă și drum expres. Sunt două contracte esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne și asigurarea conectivității între regiuni, pentru care nu s-au depus contestații. Aceste investiții îi asigură celui mai mare constructor român un portofoliu consistent și reprezintă, totodată, o provocare pentru următorii ani.”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Stadiul semnării contractelor pe autostrada A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț
Autostrada A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț este împărțită în trei secțiuni:
Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km),
Secțiunea II Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km),
Secțiunea III Leghin – Târgu Neamț (29,9 km)
Secțiunile I și III, administrate de CNAIR, au deja contractele semnate.
Doar pe secțiunea II mai sunt de semnat contracte.
TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi
Secțiunea II este împărțită în:
Lotul 1B Miercurea Nirajului – Sărățeni (23,4 km)
Constructorul Ozaltin (Turcia) a primit ordinul de începere pentru proiectare cu data de 15 septembrie 2025. Are la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
Tronsonul va include două tuneluri bidirecționale, în lungime totală de peste un kilometru, precum și 36 de structuri, printre care două ecoducte pentru fauna sălbatică.
Valoarea contractului este de peste 2,98 miliarde de lei, fără TVA.
Secțiunea montană Sărățeni – Pipirig (patru loturi), în administrarea CNIR
Din cele patru loturi ale secțiunii montane Sărățeni – Pipirig a autostrăzii A8, lansate în licitație în toamna anului trecut, mai sunt de semnat contractele pentru Lotul 1 C Sărățeni-Joseni și lotul lotului 1D Joseni – Ditrău.
Pentru lotul 1C, oferta câștigătoare este tot a constructorului UMB, selectată și necontestată încă din martie anul acesta.
Iar pentru atribuirea contractului aferent lotului 1D se așteaptă decizia Curții de Apel București.
Lotul 2A, Ditrău – Grințieș are deja contract semnat, iar pentru lotul 2B, contractul a fost semnat astăzi.
Lot 2c, Pipirig – Vanatori Neamt (Leghin) (19,3 km)
Contractul de proiectare (12 luni) și execuție (36 luni) a fost semnat cu UMB în la finele lunii aprilie anul acesta. Durata contractului este de un an pentru proiectare, trei ani pentru execuția lucrărilor.
Valoarea contractului este de 2,69 miliarde de lei (fără TVA).
Pe traseul acestui lot montan de autostradă vor fi construite 7 tuneluri, 46 de poduri, pasaje și viaducte (cel mai lung viaduct va avea o lungime de 428 m), un nod rutier, două parcări.


