În această dimineață, constructorul român UMB a transmis către CNIR o adresă prin care solicită rezilierea contractului pentru proiectarea și construirea lotului 2A Ditrău-Grințieș (38 km) din autostrada A8.
Contractul a fost semnat în martie pentru valoarea de 6,14 miliarde de lei cu Asocierea UMB (lider) – Euro Asfalt (Bosnia), singurul ofertant în cadrul procedurii de achiziție publică.
Problema invocată este legată de constituirea garanției de bună execuție.
UMB vrea o garanție de 0,5%, față de 1,5% cât prevede contractul deja semnat, modificare ce nu ar fi permisă de lege și care a fost refuzată de CNIR.
Totodată, UMB vrea tot un procent de 0,5% al garanției de bună execuție și pentru contractul Lotul 1C Sărățeni – Joseni, ne-au spus sursele noastre. Valoarea ofertei câștigătoare pentru acest contract este de peste 4,94 miliarde lei, fără TVA.
Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km)
Asocierea UMB a fost selectată câștigătoare de către CNIR la începutul lunii februarie. De altfel, constructorul băcăuan a depus și în acest caz singura ofertă.
Luând în considerare durata estimativă a procedurilor administrative aferente semnării și emiterea ordinului de începere, în vara aceasta ar urma să înceapă proiectarea și pe acest tronson al autostrăzii.
Durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor.
Lotul 2A Ditrău – Grințieș (37,90 km)
Contractul pentru proiectarea și execuția acestui lot a fost semnat oficial în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu și a directorului general al CNIR, Gabriel Budescu, la finele lunii martie. Valoarea contractului semnat pentru proiectarea și execuția lotului 2A este de peste 6,14 miliarde lei (Fără TVA). Acesta este cel mai lung lot al autostrăzii A8, cu lungimea de 37,9 km.
Durata de realizare este de patru ani și jumătate, dintre care 14 luni pentru proiectare și 40 execuție. Pe traseul lotului din județele Harghita și Neamț vor fi construite 63 de pasaje/viaducte și 19 tuneluri.