Autoritățile județului Tulcea vor avea posibilitatea să implementeze proiecte de consolidare a malurilor Dunării și de refacere a magistralelor de apă și canalizare, în vederea eliminării fenomenelor care au ca efect afectarea aliniamentelor de blocuri situate pe faleza Tulcea.
Totuși, pentru ca acest lucru să fie posibil, este nevoie mai întâi ca Parlamentul să adopte proiectul de Lege privind transmiterea unor imobile în domeniul public al județului Tulcea. Dacă de Senat deja a trecut, actul normativ mai are nevoie și de votul din Camera Deputaților, care este și for decizional. Raportul comun al Comisiilor sesizate în fond – Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru transporturi și infrastructură – este unul favorabil și propune adoptarea în plen.
În prezent, imobilele fac parte din domeniul public al statului. Acestea sunt administrate de Ministerul Transporturilor și se află în concesiunea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Dunării Maritime”.
„Principala activitate economică care se derulează în județul Tulcea este activitatea de turism în Delta Dunării, care include turismul individual și de grup, precum și turismul cu nave de croazieră. În cursul anului 2015 s-au înregistrat 69.000 de turiști cazați la nivelul infrastructurilor de cazare existente în județul Tulcea și circa 100.000 de turiști înregistrați pe navele de croazieră care au folosit infrastructura de transport din portul Tulcea”, arată inițiatorii.
Valoarea de inventar a celor patru imobile vizate se apropie de 2 milioane de lei. Este vorba despre un cheu fluvial, două pereuri și un cheu de dane.
Proiectul de Lege a fost inițiat de 42 de parlamentari, dintre care 32 de deputați și 3 senatori PSD, 2 deputați PNL, 1 deputat ALDE și 4 deputați din partea Minorităților.
Portul Tulcea este împărțit în trei sectoare specializate astfel:
* Portul Industrial Tulcea, având un front de acostare de 330 ml format din 2 dane, una fluvială și una maritimă, unde se pot opera materii prime și o suprafață de teren portuar de 31.832 mp;
* Portul Comercial Tulcea, având un front de acostare de 320 ml, unde se pot opera mărfuri generale, balast etc. și o suprafață de teren portuar de 28.927 mp;
* Zona Faleza Tulcea, având un front de acostare de 1.557 ml, destinat transportului de pasageri, agrementului, navelor turistice de croazieră, navelor de turism în Delta Dunării, aprovizionării navelor cu apă și energie.
Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iunie 2017 (click aici)
TopJobs – Oferte locuri de munca in constructii (click aici)
Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!