Contracte importante care prevăd construirea a trei tronsoane de autostradă, ce cumulează circa 64 de km, au fost semnate astăzi.
Cele trei tronsoane sunt din regiuni diferite la țării.
Valoarea însumată a contractelor, finanțate prin fonduri europene (PNRR și PT), este de 3,56 miliarde de lei fără TVA.
Aceste sunt:
* A8 – Autostrada Unirii, Secțiunea Leghin – Târgu Neamț
Acesta este primul contract de construire semnat pentru această autostradă care va uni și prin infrastructură rutieră Moldova de Transilvania, punând astfel bazele unei noi treceri peste Carpați.
De asemenea, este și primul contract finanțat prin PNRR al Autostrăzii Unirii.
Secțiunea 3 Leghin – Târgu Neamț are o lungime de 29,9 km, o valoare contractuală de 1,56 miliarde de lei făra TVA.
Aceasta va trebui finalizată în anul 2026 de către asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.
Durata contractului este de doi ani și jumătate, dintre care jumătate de an pentru proiectare și doi ani pentru execuție.
* A0 – Autostrada Bucureștiului, Lotul 1 Nord
Contractul marchează finalul epopeei pentru ultimul lot de autostradă rămas de construit dintre cele 7 loturi ale Autostrăzii de Centură a Municipiului București (100,7 km).
Este, totodată, ultimul lot din Coridorul de Transport Pan-European nr. 4, cuprins între Nădlac și Constanța.
Lotul 1 al Joița – Corbeanca cu o lungime de 17,5 km va fi construit de asocierea Impresa Pizzarotti în termen de 34 de luni (12 luni proiectare și 22 de luni execuție), pentru suma de 815,07 milioane de lei (fără TVA).
Proiectul finanțat prin PT trebuie finalizat în anul 2026.
Semnarea contractului înseamnă că în câțiva ani va putea fi traversată țara de la Vest la Est numai pe autostradă.
* A13 – Autostrada Sibiu – Făgăraș, Tronsonul 4 Sâmbata de Sud (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/Drum de legătură cu DN1
Prin Programul Transport este asigurată și finanțarea pentru construirea celor 16,26 km ai Tronsonului 4 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, parte a A13.
Contractul semnat tot astăzi reprezintă încă un pas important pentru realizarea autostrăzii care va asigura legătura între Sibiu și Bacău (A13) și care va avea o lungime totală de 297,04 km.
Asocierea turcă Makyol – Yapi are la dispoziție patru ani pentru a proiecta și executa lucrările pe cei 16,26 de km ai lotului de autostradă care va face legătura între localitatea Sâmbăta de Sus (DJ105B) și Municipiul Făgăraș dar și a Drumului Expres, în lungime de 5,6 km, care va asigura legătura cu DN1.
Contractul în valoare de 1,19 miliarde de lei (fără TVA) prevede un an pentru proiectare și trei ani pentru execuție și trebuie să fie finalizat în anul 2027.
Acesta este al doilea contract de construire semnat pentru această autostradă.
Contractul pentru tronsonul 3 (Arpașu de Sus – Sâmbăta de Jos) a fost semnat luna trecută.