Din ce în ce mai multe companii din Germania, iar cele de construcții nu fac execepție, caută să majoreze prețurile practicate, potrivit sondajului de afaceri IFO din luna mai.
„Multe companii transferă creșterile de preț pe care le-au întâlnit la achiziții”, spune Klaus Wohlrabe, șef de sondaje la IFO.
El mai spune: „Există, de asemenea, unele efecte de recuperare în urma reducerilor anterioare ale prețurilor din timpul crizei coronavirusului.”
Indicele a înregistrat o creștere în special în comerțul cu ridicata, de la 54 de puncte în aprilie la 65 de puncte.
În industria prelucrătoare, indicele a crescut de la 32 de puncte la 37 de puncte;
în construcții, a trecut de la 12 puncte la 32 de puncte !
Indicele se apropie, de asemenea, de maxim pentru furnizorii de servicii de vânzare cu amănuntul:
– în retail, a crescut de la 24 de puncte la 36 de puncte;
– în sectorul serviciilor, a trecut de la 14 puncte la 20 de puncte.
Aproape fiecare industrie prevede creșteri ale prețurilor.
„Creșterile bruște ale prețurilor multor mărfuri reverberează în cele din urmă în întreaga economie”, spune Wohlrabe.
Punctele sunt puncte de echilibru, calculate prin scăderea procentului de companii care doresc să își scadă prețurile din procentul celor care doresc să le ridice.