Oferte locuri de munca top

Sova: la Iasi vin bani europeni pentru Aeroport si autostrazi

1600.jpg Dan Sova, ministrul Transporturilor, aflat in vizita la Iasi, a asigurat ca modernizarea Aeroportului Iasi va beneficia de o finantare europeana de 56 milioane euro. Trei autostrazi vor strabate judetul, lucrarile efective de constructie fiind planificate sa inceapa in 2015.
Infrastructura judetului va beneficia de o importanta infuzie de fonduri europene. Dan Sova, ministrul Transporturilor, a prezentat stadiul proiectelor guvernamentale care privesc Iasul si a confirmat finantarea Aeroportului International Iasi si pregatirea documentatiilor pentru trei tronsoane de autostrada care vor trece prin judet. Primarul Gheorghe Nichita, care s-a intalnit cu ministrul Sova la Palatul Roznovanu, a subliniat sustinerea guvernamentala in marile proiecte de infrastructura. „Moldova nu a fost uitata, asa cum se spune in mediul public. Suntem total implicati in proiectele Iasului. Vom avea legaturi rutiere atat cu vestul cat si cu sudul tarii si, in acelasi timp, exista acum finantare europeana pentru Aeroportul Iasi. Proiectul Aeroportului este al iesenilor si ne intereseaza sa fie realizat cat mai repede, cu fonduri europene mai ales”, a precizat primarul Gheorghe Nichita.
*Finantare speciala
Luna viitoare, lucrarile la Aeroportul International Iasi vor beneficia de primii bani europeni. Suma totala a programului POS T pe domeniul aeronautic in Romania este de 100 de milioane euro din care 56 milioane constituie proiectul de la Iasi. In aceste zile va fi finalizata, spune ministrul, negocierea cu reprezentantii Jaspers, companie care ofera consultanta Comisiei Europene, urmand ca saptamana viitoare proiectul Aeroportului iesean sa fie publicat pe site-ul institutiei comunitare si sa intre pe finantarea speciala oferita Romaniei pentru domeniul aeronautic.
In urma demersurilor de pana acum, Aeroportul Iasi face parte din reteaua extinsa a TEN T (Reteaua Europeana de Transport), si a trecut de toate evaluarile expertilor europeni.
*Trei obiective
Proiectul total are o valoare de 56 milioane euro, din aceasta suma 85% va fi suportata de fonduri europene. Cu fondurile europene si contributia guvernamentala si locala vor fi realizate trei obiective importante la Aeroport. In primul rand, va fi construita o pista moderna, cu o lungime de 2.400 de metri, apoi va fi extinsa zona de parcare a avioanelor si va fi ridicat un nou terminal pentru pasageri. „Proiectul are trei obiective: o pista de 2.400 metri pe care poate ateriza orice tip de avion, spatiul de parcare pentru avioane si un terminal nou de pasageri care va asigura fluidizarea traficului. Lucrarile urmeaza sa se incheie in august 2015, iar ultima factura trebuie predata pentru a fi decontata de UE in noiembrie 2015. In urmatoarea perioada, voi trimite la Iasi corpul de control al ministrului pentru a verifica stadiul lucrarii si astfel sa ne asiguram ca se respecta graficul”, a precizat ministrul. Cel mai probabil, luna viitoare, imediat dupa primirea acceptului pentru finantare din partea Comisiei Europene, Aeroportul Iasi va avea in conturi 8 milioane de euro pentru a garanta continuarea lucrarilor in graficul stabilit.
*Trei autostrazi
Prin judetul Iasi vor trece trei sectoare de autostrada, aflate in planificarile guvernamentele. Toate cele trei tronsoane se afla in diverse stadii pentru pregatirea lucrarilor. Cele mai avansate proiecte sunt cele care vizeaza autostrazile Bacau – Pascani si Pascani – Siret. Acestea se afla in proces de licitatie, ofertele firmelor urmand sa fie depuse pana pe 16 iunie.
*Iasi – Targu Neamt, in 2015
Cu ajutorul fondurilor europene va fi realizata si cea mai importanta autostrada, pe ruta Ungheni – Iasi – Targu Neamt. Tronsonul de autostrada este in acest moment in stadiul aprobarii documentatiei pentru actualizarea studiului de fezabilitate. Conform termenelor legale ce trebuie depasite pana la inceperea lucrarilor, constructia autostrazii poate demara in toamna anului viitor si urmeaza sa fie finalizata in 2017. Mai precis, etapele ce urmeaza a fi parcurse constau in selectarea firmei care va actualiza studiul de fezabilitate, perioada de contestatii, realizarea efectiva a studiului, si demararea unei noi licitatii pentru proiectare si executie. Cei 153 de kilometri ai acestui tronson vor fi realizati in 24 de luni de la inceperea lucrarilor. Ultima portiunea va fi cea care va face legatura dintre sectoarele din Moldova si Transilvania. „Tronsonul Targu Neamt – Targu Mures este cel mai greu de construit pentru ca trece prin munti si costa si foarte mult. Am propus premierului si va fi analizat in Guvern si in Parlament pentru a fi finantata din fondurile colectate din acciza care a fost introdusa in luna aprilie. Reamintesc ca din acciza colectam anual 500 milioane de euro si este posibila finantarea, alaturi de autostrada Transilvania, si a acestui tronson avand in vedere graficul de lucrari”, a mai spus ministrul Sova.

Sus