Oferte locuri de munca top

Sorin Grindeanu: „Nu vom pierde nici un euro din bani europeni”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu

Proiectele de investiții în infrastructura de transport, finanțate prin PNRR, care nu mai au suficient timp să fie finalizate vor fi transferate pe Programul Transport, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cu ocazia semnării contractului pentru un nou lot din Autostrada A8 Unirii.

Grindeanu a spus: „Avem, la transporturi suma totală de 7.3 miliarde de euro. Proiectele au valoarea totală de 20 de miliarde. Deci PNRR ne dă 7 miliarde, dar valoarea totală a proiectelor este de 20 miliarde. În nici un caz Ministerul Transporturilor nu va fi în situația în care să nu cheltuie banii, sau să pierdem bani. Poate să existe o situație în care unele din aceste proiecte nu se finalizează să spunem, și aici mă refer mai mult la zona feroviară, dar nu suntem în pericol să pierdem banii, având în vedere că valoarea proiectelor este de 20 de miliarde. Le vom transfera pe Programul Operațional de Transporturi. Deci noi nu vom pierde nici măcar un euro din PNRR”.

Declarația a venit în contextul semnării de către CNAIR cu UMB a contractului pentru construirea lotului Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) al secțiunii montane a A8 Autostrada Unirii.

120 de km din A8 vor fi construiți de UMB

Asocierea condusă de UMB va construi aproape 120 de km din autostrada Unirii.

Este vorba de Lotul 1C Sărățeni – Joseni, pentru care urmează ca CNIR să semneze contractul, lotul 2A Ditrău – Grințieș, care a fost semnat, lotul 2C Pipirig – Vânători Neamț, dar și Secțiunea III Leghin – Târgu Neamț.

Autostrada A8 (Unirii) Tg Mureș -Tg Neamț este împărțită în:

Secțiunea 1: Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km)

Pentru această secțiune a fost emisă autorizația de construire, iar constructorul poate intra în teren.

Contractul a fost semnat în februarie 2024, cu Nurol (Turcia), având o valoare de 2,46 miliarde lei (fără TVA), și prevede inclusiv construirea a 36 de poduri, pasaje și viaducte, printre care un pasaj cu o lungime de 256 metri.

Finanțarea este asigurată prin PNRR. Termenul de execuție prevăzut în contract este de 24 de luni.

Sectiunea 2: Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km), care este împărțită în:

Lot 1b: Miercurea Nirajului – Sarateni

În cursul lunii mai ar urma să fie desemnat câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția lotului 1b dintre Miercurea Nirajului și Sărățeni, al autostrăzii A8 Unirii.

Procesul de evaluare a ofertelor este în prezent în fază avansată, după cum ne-au declarat reprezentanții CNAIR.

La această procedură de atribuire a contractului au fost depuse două oferte:

* Ofertant unic: Nurol Insaat ve Ticaret A.S.

* Asocierea: Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi A.S. (lider), Infravis SRL.

lotul 1C Sărățeni – Joseni

Asocierea UMB a fost selectată câștigătoare de către CNIR la începutul lunii februarie. De altfel, constructorul băcăuan a depus și singura ofertă.

Valoarea ofertei câștigătoare este de peste 4,94 miliarde lei. Durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat.

Lotul 1D Joseni – Ditrău

Până pe 25 mai vor fi în evaluare ofertele depuse la contractul cu valoarea estimată la peste 1,2 miliarde lei fără TVA.

Ofertele depuse:
1. Nurol Insaat ve Ticaret (Turcia) Ofertant Unic
2. Geiger Transilvania (România) Ofertant Unic
3. Asocierea Danlin XXL (lider/România) -Groma Hold-Intertranscom Impex SRL
4. Asocierea MIS Grup (lider/România)-Ad Astra IPP SRL- Automagistral-Pivden LLC
5. Asocierea SA&PE Construct SRL (lider)-Spedition UMB-Tehnostrade SRL (România).

Durata de realizare este de 34 de luni, din care 10 luni pentru realizarea etapei de proiectare și 24 de luni pentru execuție.

Lotul 2A Ditrău – Grințieș

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului de autostradă Ditrău-Grințies este primul semnat de CNIR, de la înființarea acestei noi companii.

Câștigătorul licitației, dar și unicul ofertant, este tot asocierea româno-bosniacă UMB – Euro-Asfalt.

Oferta financiară a asocierii, condusă de firmele controlate de Dorinel Umbrărescu, are o valoare de 6,14 miliarde lei (aproximativ 1,2 miliarde euro) fără TVA, potrivit CNIR.

Lotul 2B Grințieș – Pipirig

Două oferte au fost depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția lotului 2B din Autostrada Unirii A8.

* asocierea SA&PE Construct SRL (lider) – Euro Asfalt – Tehnostrade SRL – Spedition UMB (România – Bosnia și Herțegovina) și

* asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret (lider) – Gunal Insaat Ticaret Ve Sanay Anonim Sirketi (Turcia).

Ofertele vor fi evaluate la până pe 15 iulie 2025.

Valoarea estimată a contractului este între 6,9 miliarde lei fără TVA și  8,18 miliarde lei fără TVA.

Lot 2c, Pipirig – Vânători Neamț (Leghin), care a fost semnat astăzi, tot cu asocierea UMB.

Secțiunea 3 Leghin – Târgu Neamț

La începutul acestui an a fost emisă autorizația de construire pentru acest lot.

Contractul (finanțat prin PNRR) are o valoare de 1,56 miliarde de lei (fără TVA) și este derulat de constructorul român UMB.

Această secțiune va trebui finalizată până anul viitor.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2025


Etichete:
Sus