Contractul de execuție a lucrărilor de modernizaare a Drumului Valea Largă din Sectorul 6 a fost semnat de către primarul de sector, Ciprian Ciucu, cu un constructor cu capital francez.
Valoarea totală a contractului este de peste 20,54 milioane lei cu TVA, acesta fiind cel mai mic preț ofertat.
Antreprenor a fost aleasă firma Acvatot SRL București, deținută de francezii de la Veolia.
Execuția propriu-zisă a lucrărilor va dura 12 luni.
Demersurile pentru modernizarea acestui drum au fost începute în primăvara lui 2021.
Până acum a fost efectuat studiul de prefezabilitate și de fezabilitate, studiul de trafic.
A fost obținută autorizația de construire și s-au făcut exproprieri în valoare de 34 de milioane de lei.
De asemenea, au fost încheiate contracte pentru extindere/relocare rețele de termoficare, rețele ELCEN, lucrări de protejare a apeductelor Apa Nova.
Sunt în desfășurare lucrările de introducere a rețelelor de apă și canal.
„Tocmai ce am semnat documentele pentru execuția lucrărilor pentru drum. Imediat ce Apa Nova finalizează lucrările de apă-canal (sunt unele de mare amploare), urmează restul utilităților (gaze, electricitate, netcity etc.). Zic eu că, la vară, drumul va fi gata cu tot cu iluminat stradal, mobilier urban și 3.000 de arbori plantați”, a anunțat primarul Sectorului 6 Ciprian Ciucu.
Drumul are o lungime de aproape 1,5 km și face legătura între Prelungirea Ghencea și intersecția Bd. Timișoara – Valea Cascadelor.
În prezent, Valea Largă este un drum din pământ, fără spații dedicate pentru pietoni, bicicliști sau persoane cu dizabilități.
Drumul modernizat va avea o lățime de 34 de metri, fiind compus din:
* patru benzi auto (două pe sens) de câte 3,5 metri fiecare. Partea carosabilă va avea lățimea totală de 14 metri;
* pe mijloc, între cele două sensuri de circulație, va fi un spațiu verde cu lățimea de 4,4 metri;
* două piste de biciclete pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de două metri fiecare;
* alt spațiu verde cu lățimea de 1,3 metri va delimita pistele de biciclete de partea carosabilă;
* o a treia zonă de spațiu verde, cu lățimea de 1,2 metri, va delimita pistele pentru biciclete de trotuare;
* două trotuare de 3,1 metri fiecare, amplasate de o parte și de alta a arterei;
* stații pentru transportul în comun;
* sistem de iluminat și canale pentru preluarea apelor pluviale;
* semaforizarea intersecției cu Bd. Timișoara.
Urmează Drumul Roții și Drumul Belșugului.