Oferte locuri de munca top

Retele de gaze: ce investitii sunt propuse

Noi proiecte de infrastructură în domeniu gazelor naturale sunt propuse în Planul de acțiuni preventive privind măsurile de garantare a securității aprovizionării cu gaze naturale în România.

În prezent, sistemul de distribuție a gazelor naturale este format din conducte de distribuție a gazelor naturale și racordurile aferente acestora, în lungime totală de peste 58.594  km, operate de 27 de societăți de distribuție a gazelor naturale, două dintre aceștea acoperind majoritatea lungimii sistemului de distribuție a gazelor naturale, Distrigaz Sud Reţele SRL și Delgaz Grid.

Proiecte de investiții pentru dezvoltarea SNT

Principalele proiecte de investiții cuprinse în Planul de dezvoltare a Sistemului Național de Transport al gazelor naturale pentru perioada 2024 – 2033 sunt:

* Dezvoltarea pe teritoriul României a Sistemului Naţional de Transport Gaze Naturale pe Coridorul Bulgaria–România–Ungaria–Austria (BRUA) – Faza II constă în realizarea următoarelor obiective:

– conductă Recaş–Horia 32” x 63 bar în lungime de aproximativ 50 km;

– amplificarea celor trei staţii de comprimare (SC Podişor, SC Bibeşti şi SC Jupa) prin montarea unui agregat suplimentar de comprimare în fiecare staţie;

– amplificarea staţiei de măsurare gaze existente SMG Horia.

* Dezvoltarea pe teritoriul României a Coridorului Sudic de Transport pentru preluarea gazelor naturale de la ţărmul Mării Negre (Tuzla – Podișor)

În contextul în care Europa devine tot mai dependentă de importurile de gaze naturale, accesul la noi surse devine o necesitate imperioasă. În aceste condiţii dezvoltarea pe teritoriul României a unei infrastructuri de transport gaze naturale de la ţărmul Mării Negre până la graniţa România-Ungaria reprezintă una din priorităţile majore ale Transgaz.

* Amplificarea coridorului bidirecțional de transport gaze naturale Bulgaria–România–Ungaria–Austria (BRUA-Faza III)

În ipoteza în care capacitățile de transport necesare valorificării gazelor naturale din Marea Neagră pe piețele central-vest europene depășesc potențialul de transport al coridorului BRUA Faza II, Transgaz a planificat dezvoltarea coridorului central care urmărește practic traseul unor conducte din sistemul actual dar care actualmente funționează la parametrii tehnici neadecvați pentru o arteră magistrală.

* Interconectarea România–Serbia – interconectarea Sistemului Național de Transport gaze naturale cu sistemul similar de transport gaze naturale din Serbia

Proiectul va consta în construirea unei conducte noi de interconectare pe direcția Recaș–Mokrin în lungime de aprox. 97 km din care aprox. 85 km pe teritoriul României și 12 km pe teritoriul Serbiei.

* Proiectul “Dezvoltarea/Modernizarea Infrastructurii de transport gaze naturale în zona de Nord-Vest a României”

Proiectul presupune realizarea/modernizarea unor obiective aferente Sistemului Național de Transport, din zona de Nord-Vest a României, cu scopul de a crea noi capacități de transport gaze naturale sau de a crește capacitățile existente.

* Creșterea capacității de transport gaze naturale a interconectării România-Bulgaria pe direcția Giurgiu-Ruse

Proiectul constă în:

– construirea unei conducte noi de transport gaze naturale și a instalațiilor aferente;

– construirea unei noi subtraversări la Dunăre;

– amplificare SMG Giurgiu.

* Modernizare SMG Isaccea 2 și SMG Negru Voda 2 în vederea realizării curgerii bidirecționale pe conducta T2

Pentru asigurarea curgerii bidirecționale la granița cu Ucraina și Bulgaria pe conducta de transit T2 este necesară modernizarea stațiilor de măsurare gaze naturale SMG Isaccea 2 și SMG Negru Vodă 2.

* Modernizare SMG Isaccea 3 și Negru Voda 3 în vederea realizării curgerii bidirecționale pe conducta T3

* Interconectarea SNT la Terminal GNL amplasat la malul Mării Negre

Obiectivul proiectului: crearea capacității de transport pentru preluarea gazelor naturale provenite de la terminalul GNL amplasat la țărmul Mării Negre.

* Terminal GNL amplasat la malul Mării Negre

* Eastring-România

Proiectul EASTRING, promovat de EUSTREAM, este o conductă cu flux bidirecțional pentru Europa Centrală și de Sud-Est care are ca scop conectarea sistemelor de transport gaze naturale din Slovacia, Ungaria, România și Bulgaria pentru a obține acces la rezervele de gaze naturale din regiunea Caspică și Orientul Mijlociu.

* Sistem de monitorizare, control și achiziție de date pentru stațiile de protecție catodică aferente Sistemului Național de Transport Gaze Naturale

* Dezvoltarea sistemului SCADA pentru Sistemul Național de Transport gaze naturale

Modernizarea infrastructurii de transport gaze naturale trebuie sa fie susținută în următorii ani de dezvoltarea unui sistem SCADA, performant și flexibil, prin modernizarea arhitecturii hardware și software, prin migrarea spre o arhitectură descentralizată, cu control distribuit pe unități administrative organizatorice în conformitate cu structura SNTGN Transgaz SA.

Proiecte de investiții pentru dezvoltarea sistemului de stocare a gazelor naturale

* Creșterea capacității de extracție zilnică în cadrul Depozitului Bilciurești – Modernizarea infrastructurii sistemului de înmagazinare gaze naturale–Bilciurești

* Creșterea capacității de stocare subterană gaze naturale a depozitului Ghercești

* Depozit nou de stocare subterană a gazelor naturale Fălticeni (Moldova)

* Creșterea capacității de stocare subterană gaze naturale la depozitul Sărmășel (Transilvania)

* Modernizarea infrastructurii de înmagazinare gaze naturale – Bălăceanca

* Unitate de stocare–Depomureș

Proiecte de reconversie a infrastructurii de transport gaze naturale pentru transportul hidrogenului

Proiectele presupun reconversia tronsoanelor de conducte de transport gaze naturale existente astfel încât sa fie asigurat transportul hidrogenului, inclusiv reconversia unor stații de comprimare gaze naturale:

– Modernizarea conductei Isaccea – Jupa pentru transportul hidrogenului

– Modernizarea conductei Giurgiu – Nădlac pentru transportul hidrogenului

– Modernizarea conductei Marea Neagră – Podișor pentru transportul hidrogenului

– Modernizarea conductei Onești – Ungheni pentru transportul hidrogenului

– Modernizarea interconectării România – Serbia pentru transportul hidrogenului

– Modernizarea conductei Coroi – Medieșu Aurit pentru transportul hidrogenului

– Modernizarea conductei Negru Vodă – Isaccea pentru transportul hidrogenului

– Modernizarea conductei Vadu – T1 pentru transportul hidrogenului

Amintim faptul că România are cea mai mare piață gazieră din regiune și cea mai mică dependență de importuri, înregistrează 80% din producția din regiune.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024

Revista Arena Constructiilor noiembrie-decembrie 2024

Sus