Urare Craciun 2024

Proiect de constructii ingineresti de peste 2 mld euro

La peste 2 miliarde de euro se ridică investiția estimată pentru prima etapă a unui important proiect de construcții inginerești.

Finanțarea investiției va fi realizată din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 și Programul Operațional Transporturi 2021-2027, prin fonduri europene nerambursabile și rambursabile prin Planul Național de Relansare și Reziliență, precum și din alocații de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor, de la bugetul local prin UAT Municipiul Cluj-Napoca și UAT Comuna Florești și alte surse legal constituite identificate pe parcurs.

Proiectul unui sistem de transport metropolitan rapid în Cluj vizează realizarea a peste 21 kilometri linii de metrou și 19 stații subterane.

Indicatorii tehnico-economici ai etapei I a trenului metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida urmează să fie aprobați de către Guvern.

Traseul liniei de metrou ușor (metro light MTR-L) se va desfășura pe raza județului Cluj, municipiul Cluj-Napoca și comuna Florești pe trei secțiuni:

* Secțiunea Vest: str. Șesul de Sus – str. Teilor – Liziera pădurii (între str. Eroilor și str. Sub cetate) – sStr. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – sStr. Răzoare, cu stațiile: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei;

* Secțiunea Centru: Drumul Sfântul Ioan – str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria, Florilor, Sportului, Piața Unirii, Piața Avram Iancu, Armonia, Piața Mărăști;

* Secțiunea Est:

– Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – str. Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile Transilvania, Viitorului, Muncii;

– Ramura Sopor: Piața Mărăști – str. Teodor Mihali – str. Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile Cosmos, Europa Unită și cu Depoul Sopor.

Interstațiile de metrou sunt proiectate ca tuneluri circulare gemene, executate cu mașini de forat tuneluri, cu menținerea presiuni în front, tip TBM EPB.

Flota de material rulant este constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate nominală/maximă 380, respectiv 540 locuri.

Sistemul de siguranță și automatizare a traficului și trenurile de metrou sunt prevăzute cu tehnologie „fără mecanic” (driverless) ce corespunde gradului de automatizare GoA4, presupunând operarea nesupravegheată a trenului (UTO), ceea ce înseamnă că personalul nu este necesar la bord.

Valoarea totală a investiției este de 10.112.816 mii lei, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de 6.581.365 mii lei.

Durata de execuție este de 128 luni.

 

Descărcați aici Indicatorii tehnico-economici

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021

Sus