Oferte locuri de munca top

Profil de antreprenor. Cum a devenit compania romaneasca LIO-METAL, fondata de Ion Luca, lider in productia si distributia de produse metalurgice din otel din Romania

Afacerea LIO-METAL a fost fondată chiar în 2009, un an marcat de instabilitate economică, de către Ion Luca, directorul general al companiei. Produsele LIO-METAL sunt folosite pentru construcții rezidențiale și comerciale, dar și pentru proiecte edilitare, infrastructură și industria grea de masini și utilaje.

„LIO-METAL a apărut din dorința de a vedea dacă pot realiza ceva pe cont propriu. Nu a fost ușor deloc, deoarece noi am apărut imediat după criza economică din 2008 și exista întotdeauna pericolul de a nu putea încasa banii pe marfa vândută sau de a nu putea menține un stoc, deoarece prețurile erau extrem de volatile. În plus, provocarea a fost să reușim să ne facem cunoscuți pe această piață și să-i convingem pe clienți că putem să le oferim produsele dorite, dar și cele mai bune servicii. La început, au fost luni întregi în care expediam sute de faxuri pe zi către potențialii clienți, deci un volum de muncă enorm”, povestește Ion Luca, directorul general al companiei.

De la comerț cu produse metalurgice la producție

LIO-METAL a pornit la drum ca o companie cu capital 100% românesc având ca obiect principal de activitate comerțul cu produse metalurgice. 11 ani mai târziu, compania este unul dintre cei mai importanți producători și distribuitori de produse metalurgice din oțel din România, cu o cifră de afaceri de aproape 11 milioane de euro în 2021.

Drumul parcurs până acum a fost unul plin de provocări, fiind nevoie de schimbări importante atât la nivel de business, cât și de strategie pentru a putea răspunde cerințelor clienților și ale pieței aflate în continuă dezvoltare.

Astfel, anul 2013 a adus schimbări importante în ceea ce privește strategia de dezvoltare a companiei LIO-METAL. Echipa de vânzări a fost mărită, iar portofoliul de produse a fost diversificat, pentru a acoperi cererile venite din partea unor categorii noi de clienți, dar și din partea partenerilor. În urma diversificării portofoliului de produse, compania produce în prezent armături PVC, profile metalice speciale formate la rece, țevi sudate, bride metalice pentru Rigips, tablă zincata sau tabla vopsită sau tablă laminată la rece/cald. De asemenea, numărul furnizorilor a crescut, iar calitatea serviciilor a fost mult îmbunătățită.

O schimbare majoră a avut loc în anul 2018, când LIO-METAL a decis că este momentul să treacă la producția de profile metalice și armătură zincată și tablă, pentru a nu mai depinde total de furnizori.

„Am decis că trebuie să venim noi înșine cu servicii suplimentare către clienți, servicii ce depind numai de noi și nu de furnizori. De aceea, am început să achiziționăm utilaje proprii de producție și să colaborăm cu producătorii principali de materii prime din industria metalurgică. A fost o mare provocare, deoarece am fost nevoiți să învățăm într-un timp relativ scurt ce înseamnă producția și cum să depășim problemele pe care această activitate le generează“, a declarat Directorul General al companiei.

Pentru a putea face față noilor provocări, LIO-METAL a investit, de asemenea, în achiziția unui soft integrat care să asigure eficientizarea întregii activități, prin oferirea de informații legate de toate acțiunile companiei, dar și în utilaje de producție moderne și performante, care să contribuie la creșterea producției de produse metalurgice.

Toate aceste realizări au fost posibile cu ajutorul partenerilor noștri interni și externi, care ne-au investit cu încrederea lor și ne-au împărtășit transparent ceea ce își doresc și care sunt așteptările pe care le au în ceea ce privește colaborarea noastră. Astăzi, deținem un portofoliu de clienți ce acoperă foarte multe sectoare de activitate: constructori, redistribuitori, depozitari, producători de mobilier, de ferestre, de produse de feronerie, de containere metalice“, mai spune Ion Luca.

Parteneriatul cu banca – vector al dezvoltării accelerate a companiei LIO-METAL

Parteneriatul potrivit este unul dintre ingredientele rețetei succesului pentru LIO-METAL, compania bazându-se pe fonduri bancare pentru investiții în creșterea capacității de producție.

Un sprijin important în dezvoltarea afacerii noastre l-am primit din partea partenerilor ce ne-au oferit capital de lucru, respectiv de la instituțiile de creditare. Parteneriatul început în 2019 cu ING Bank ne-a oferit posibilitatea certă și sigură în domeniul investițional, dar și comercial de extindere a capacităților de producție, creșterea portofoliului de produse comercializate și crearea de noi locuri de muncă.“, a precizat Ion Luca.

Astfel, LIO-METAL a investit în creșterea capacității de producție prin achiziționarea de utilaje performante, precum abkanturi (utilaj specializat în îndoirea foilor de tablă, folosită în industria confecțiilor metalice), linii de profile zincate pentru armarea ferestrelor din PVC pentru sisteme de pereți tip rigips, prese și matrițe de executat accesorii pentru pereți sistem rigips, linie de debitat tablă în foi, linie de produs fâșii (inele) înguste.

Investițiile susținute de creditarea companiei de către ING Bank au contribuit la obținerea unor rezultate financiare performante în următorii trei ani, LIO-METAL raporând o cifra de afaceri de aproape 11 milioane de euro în 2021, în creștere cu 92% față de 2020, și un profit net de 1,9 milioane de euro.

În toți acești ani au fost foarte multe proiecte finalizate împreună cu clienții noștri, proiecte care au însemnat tot atâtea etape din care am învățat ce trebuie să facem pentru a oferi servicii cât mai bune și pentru ca planurile pe care le avem pentru viitor să fie fructificate la maximum. Vreau să menționez că o contribuție importantă la succesul nostru au avut-o furnizorii de materii prime, reprezentați de marii producători metalurgici din România, dar și alte țări din Europa cu vechi tradiții în domeniu.“, mai spune Directorul General al companiei.

Sustenabilitatea, o preocupare constantă pentru LIO-METAL

Politica de sustenabilitate reprezintă o componentă importantă a stategiei viitoare de dezvoltare a companiei LIO-METAL. Producătorul de produse metalurgice își propune o creştere optimă, durabilă, bazată pe proiecte și acțiuni concrete care să țină cont de mediul înconjurător, dar și de politica de CSR.

Scopul nostru este acela de a ne urmări strategia de creștere sustenabilă, dar și de a respecta valorile pe care le avem și rolul în industria în care activăm. Lucrăm la noile proiecte de viitor privind eficientizarea energetică și la transformarea activității noastre în una ce are ca principiu de bază conceptul de sustenabilitate. Ne dorim să ne alăturăm partenerilor noștri, producătorii de materii prime, pe drumul numit generic Green Steel.“, a concluzionat Ion Luca.

Sus