Vor fi reabilitate fronturile de așteptare (amonte și aval) Port Medgidia.
Investiția de 125 milioane de lei, aprobată de Guvern, este necesară pentru a se asigura rezistența și stabilitatea acestor fronturi la acțiuni statice, dinamice și seismice, precum și pentru siguranța în exploatare, sănătatea oamenilor și protecția mediului.
Durata de execuție este de 12 luni.
Investiția este inclusă în cadrul proiectului transnațional FAIRway Danube II, finanțat prin Mecanismul de Interconectare al Europei.
Canalele navigabile Dunăre – Marea Neagră și Poarta Albă – Midia – Năvodari fac parte din rețeaua centrală de transport de interes european (Ten-T). Portul Medgidia, de asemenea, este inclus în TEN-T, rețeaua globală.
Prin expertiza tehnică a fost recomandată repararea avariilor și degradărilor constatate pentru a reda fronturilor de așteptare funcționalitatea necesară.
Portul Medgidia este amplasat pe Canalul Dunăre – Marea Neagră, în intravilanul municipiului Medgidia, județul Constanța. Portul se află la km 37+410 (27+000 km navigabil) pe CDMN și are o suprafață a acvatoriului portuar de 19 ha și o suprafață a platformelor portuare de 18 ha.
Prin execuția lucrărilor se asigură rezistența și stabilitatea fronturilor de așteptare la acțiuni statice, dinamice și seismice.
Lucrările sunt necesare, în principal, la: suprastructura și infrastructura Duc D’Albilor avariați, pasarela pietonală din lungul fronturilor de acostare; pasarela pietonală de legătură cu malul; amortizorii de acostare, bolarzii, balustrada; asigurarea adâncimilor de navigație în fața fronturilor de așteptare; iluminatul la fronturile de așteptare; alimentarea cu energie electrică a navelor ce acostează; împrejmuiri la frontul amonte pentru securizarea acestuia.
Prin lucrările de reabilitare aferente fronturilor de așteptare, desfacere – refacere convoaie de barje, se asigură o exploatare eficientă reducând staționarea navelor în bazinul portului. Operațiunile auxiliare operării propriu zise se vor desfășura astfel în siguranță la fronturile de așteptare, refacere-desfacere, degrevând astfel danele comerciale.
Astfel, operațiunile de exploatare portuară se vor desfășura mai eficient prin reducerea duratei de staționare în port a barjelor, asigurând un spor important privind creșterea valorii adăugate.
Din cauza stării tehnice precare, a elementelor constructive ale Duc D’albi lor și pasarelelor care au fost deteriorate și căzute în apă, nu este posibilă acostarea în condiții de siguranță a convoaielor de barje ce au ca destinație de operare a mărfurilor în portul Medgidia sau acostarea în condiții de siguranță a navelor in tranzit catre portul Constanta în cazul în care navigația pe canal este închisă din motive meteorologice. Frontul din amonte nu are asigurată securizarea/împrejmuirea acestuia cu gard de protecție. Fronturile de acostare nu au fost prevăzute cu iluminat pe timp de noapte.
Descărcați aici
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2025


