Antreprenorul cu capital austriac Porr Construct SRL a semnat contractul cu o valoare estimată de 2,14 miliarde lei, fără TVA, după cum a anunțat CFR SA.
Contractul vizează proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean – Lot 5: CAP X Băile Herculane – CAP X PO Nou Poarta, km 404+250 – km 436+887.
Sursa de finanțare este asigurată din Programul Transport (PT) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite.
Durata contractului este de 60 luni, din care: proiectare 12 luni și execuție lucrări 48 luni.
Principalele obiective preconizate a fi obținute prin realizarea proiectului sunt:
– modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată, de 25kV;
– introducerea instalațiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, după caz, în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2 în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) și cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă, național și internațional;
– sarcina maximă pe osie 22,5 tone/osie;
– lungimea maximă a trenului de 740 m în toate stațiile;
– caracteristici ale peroanelor: peroane înalte cu lungime de 400 m, în toate stațiile;
– ecartament nominal: 1435 mm;
– lucrări de modernizare a 7 tuneluri;
– lucrări civile în stații: lucrări de igienizare și cosmetizare a construcțiilor existente, intervenții la structuri, eficientizare fluxuri;
– îmbunătățirea geometriei traseului în plan și profil longitudinal (rectificări de curbe și încadrarea elementelor de profil în prevederile normativelor în vigoare);
– lucrări de semnalizare și telecomunicații;
– se vor asigura viteze de circulație ale trenurilor de maxim 100 km/h;
– modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);
– mărirea capacității de tranzit;
– montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie – august 2025