Continuând subiectul din articolul precedent „PODURI cu cofraje și schele PERI“ reluăm descrierea de cofraje și schele PERI, adăugând câteva noi exemple de lucrări executatecu acestea, în țara noastră.
Cofrajul TRIO 270 cu panouri cu rame metalice și fețe din tego aplicate prin nituire pe rame, oferă cu numai 6 elemente modulate din 30 în 30 cm-, o cofrare rapidă și sigură pentru infrastructurile podurilor din beton armat (culei și pile).
Elementele de cofraj pot fi montate pe oricare dintre laturile lor și nu necesită alte piese speciale pentru cofrarea colțurilor – elementele de 72 și 60 cm lățime formează colțul exterior și pot fi așezate și în câmp curent.
Singurul element de prindere a panourilor între ele este cleștele BFD, care asigură concomitent strângerea, alinierea și etanșeizarea cofrajului, o soluție inovatoare și unică în industira cofrajelor.
Prin supraetajarea panourilor de cofraj se obțin înălțimi de cofrare mari, de până la 14,4m. Panouri de până la 5,4m înălțime pot fi asamblate în poziție orizontală și ridicate cu macaraua, fără alte elemente adiționale de prindere.
Pentru verticalizarea cofrajului se folosesc contrafisele reglabile RSS care împreună cu tensorii AV formează o sprijinire solidă.
Datorită elementului de colț articulat se pot cofra zidurile întoarse la culeele podurilor oblice cu unghiuri de la 75° în sus, accesoriile de care dispune cofrajul , conferindu-i stabilitate și siguranță în exploatare.
Cofrajul TRIO 270 s-a folosit cu succes la una din lucrările cu cea mai mare amploare din România – Autostrada Sebeș – Turda pentru realizarea culeilor și pilelor
Constructor : ASC CONSTRUCT MECANO – 2015
Atât pilele cât și culeile sunt obiecte de construcții masive cu înălțimi de peste 10.0 m utilizându-se panouri de cofraj mari 270×240 și 270×120 supraînălțate pe 4 nivele. Complexitatea execuției pilelor a constat în cofrarea și betonarea unei structuri foarte înalte având un unghi de înclinare de cca 67,5° raportat la orizontală.
Cofrajul VARIO GT24 este alcătuit din grinzi de lemn GT24 profil „I“cu zăbrele, ca elemente de rezistență, solidarizate între ele cu moaze metalice SRZ din 2 profile „U“ sudate spate în spate, sub formă de panouri de 2,50m/1,25m lățime, placate cu foi tego de 21mm.
Prinderea panourilor între ele se face cu eclise VKZ și pene metalice KZ.
Supraetajarea panourilor VARIO se realizează cu eclise prinse pe inima fiecarei grinzi.
Schela cățărătoare CB 240 este destinată susținerii și sprijinirii cofrajului și se compune din consola CB240, riglă verticală CB 380 , tensorul CB 164-224 și cărucior.
Sistemul de schelă CB permite și cofrarea fără tiranțarea fețelor cofrajului, deci fără străpungerea elementului de beton.
Schela se fixează cu ancoraje cu con 2M24/DW15 și șurub M24x120 betonate în etapa precedentă – cea de jos, astfel încât poate să se cațere pe verticală de la o etapă de betonare la următoarea.
Verticalizarea se realizează cu tensorii reglabili CB 164-224 și cu rigla CB 380 formând o sprijinire solidă, adaptată înălțimii cofrajului.
Cofrajul VARIO susținut la cota cu console CB240 este utilizat la execuția pilonului cu înălțime totală de 66.50m din cadrul proiectului Autostrada A1 – Penetratie Splaiul Independentei
Constructor : Max Boegl-Astaldi – 2015
Accesul la cota consolelor CB 240 s-a realizat printr-un turn de acces Peri UP ROSETT aferent fiecărui pilon în parte având o înălțime de 65,0m, ancorat de tronsoanele betonate anterior.
Firma PERI România elaborează prin colectivul sau de specialiști, oferte cu soluții tehnice și planuri de execuție, acordă asistență tehnică pe șantier la montarea cofrajelor și școlarizarea personalului care urmează să lucreze cu acestea.
Folosind cofrajele PERI se pot realiza economii semnificative de costuri la construcții de infrastructură – poduri– prin scăderea cheltuielilor cu forța de muncă, scurtarea duratei de execuție și nu în cele din urmă prin obținerea de betoane de calitate.
Dorind ca experiența firmei PERI România să fie folosită de cât mai mulți constructori, vă stam cu plăcere la dispoziție.
SC PERI România SRL
Ing.D.R.Constantinescu